våtdräkt

Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula
 
Handla vått

Tjena, vet egentligen inte var i S-holm du ska handla. Jag är bosatt i Malmö. Dock vet jag vilken dräkt du ska satsa på: Mares våtdräkt Trilastic 8-6-5 mm. Underbart skön och funkar i kalla vatten. Kolla vidare på http://www.cbmdive.se.

Lycka till!
/Hannis
 
Prova

Hej,
Våtdräkter kan du köpa i vilken dykaffär som helst. Men se till att få prova den innan du köper.

Beroende var du ska snorkla behöver du olika tjock våtdräkt. I Sverige behövs nog en 7 mm, men i varmare vatten är nog 3 att rekommendera.

//Rickard
 
Gundi; sa:
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula

Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.
 
Gundi; sa:
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula

Kolla på Blocket och andra auktionssajter. Där hittade jag min våtdräkt i våras och vid den tidpunkten fanns en hel del av välja på om man inte drar en alltför ovanlig storlek.

Mvh
Jonas
 
Eller leta begagnat på dykarna.nu, fliken "torget".

Kanske ramlar in något intressant från "Sthlms-dykare" så att du kan prova innan du bestämmer dig.

L
 
farra; sa:
Gundi; sa:
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula

Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.

Fast nu var det ju våtdräkt du frågade efter så, förrutom de tips du redan fått kan du även kika under radannonser på sportdykare.se
 
farra; sa:
Gundi; sa:
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula

Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.

Snorkling/fridykning i torrdräkt är väl ingen höjdare? Luften i dräkten upp i fötterna så fort man ska göra ett nerdyk. Var i alla fall ett problem för en dykkompis för en massa år sedan men mycket kan ha hänt med dräkterna sedan dess. Men visst har man väl fortfarande en del luft i torrdräkterna. Ligger man bara och snorklar vid ytan så kanske det kvittar.

/Ala
 
ala; sa:
farra; sa:
Gundi; sa:
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula

Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.

Snorkling/fridykning i torrdräkt är väl ingen höjdare? Luften i dräkten upp i fötterna så fort man ska göra ett nerdyk. Var i alla fall ett problem för en dykkompis för en massa år sedan men mycket kan ha hänt med dräkterna sedan dess. Men visst har man väl fortfarande en del luft i torrdräkterna. Ligger man bara och snorklar vid ytan så kanske det kvittar.

/Ala


Nu var det biten om dykning jag påpekade att torrdräkt var bäst för frusna om. För snorkling/fridykning blir det säkert en annan sak, då är säkert våtdräkt bra mycket mer praktiskt än torrdräkt. Att jag sedan envisas med att direkt tänka på att ligga vid ytan när jag hör ordet snorkling är en annan sak :)

/Linda
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...