Lättpackningsbloggar

För smalt ämne

Men varför på engelska?

I mitt fall beror det på att antalet människor i Sverige som är intresserade av vad jag skriver om t ex användning av vedkök antagligen inte är fler än 10. Skriver jag på engelska kanske jag iallafall får någon kommentarer ;) Internet är en välsignelse för människor med smala intressen.
 
I mitt fall beror det på att antalet människor i Sverige som är intresserade av vad jag skriver om t ex användning av vedkök antagligen inte är fler än 10. Skriver jag på engelska kanske jag iallafall får någon kommentarer ;) Internet är en välsignelse för människor med smala intressen.

Jag förstår, hoppas det löper på bra med bloggandet och att du får respons på det.

Vedköksbloggen var intressant förresten ;) funderar på att skaffa en, ett bra koncept att använda ved på plats av både vikt och miljöskäl.

//Jalle
 
Nytt lättviktstorg - Nordic Lightpacking

Efter vår gemensamma tur i Vålådalen har vi bloggare beslutat skapa en gemensam träffpunkt för den som är intresserad av lättviktspackning i Skandinavien

http://www.nordiclightpacking.com/.

Ett bra ställe för den som vill kolla vad som är på gång på våra respektive bloggar.

Jörgen
 
I mitt fall beror det på att antalet människor i Sverige som är intresserade av vad jag skriver om t ex användning av vedkök antagligen inte är fler än 10. Skriver jag på engelska kanske jag iallafall får någon kommentarer ;) Internet är en välsignelse för människor med smala intressen.

haha, era diskussioner fick mig att köpa ett evernew ti vedkök (el. kanske "pinn"kök). Kul att höra att man tillhör en exklusiv skara :)

PS! Jag hade iof en vedspis från tentipi innan men den kanske inte kvalificerar in som lättvikt men kan förklara att man var skadad från start DS!
 
Ja, vi tänker ungefär som Gustav. Vi har märkt på vår besöksstatistik att många icke-svenskar hittar våra artiklar, och då tänkte vi att det var trevligare att skriva på engelska så att de inte bara kan titta på bilderna. De flesta svenskar läser ju också engelska (även om vi kommer förlora en del läsare på att gå över till engelska, vilket ju kan vara lite taskigt).

Idag är det faktiskt fler från Tyskland än från Norge eller Danmark som besöker Fjäderlätt. Men svenskarna är ju fortfarande klart flest.

Vi ser det som vårt uppdrag att berätta om lättpackning i nordiska förhållanden för hela världen, så att amrisarnas dominans bryts :)
 
Superkul att läsa era bloggar, ni är sådär skönt nördigt insnöade som gör att man bara ler när man läser.. =)
 
Nice, jag följer redan era bloggar via RSS-feeds men det är roligt att se att ni slagit påsarna ihop och strävar efter ett gemensamt mål! Som Skandinav skulle jag dock vilja se mer lokala fynd i lättviktsklassen och mer DIY byggen. Det var egentligen det som drog mig till Fjäderlätt från första början, tanken att Q8s regnjacka var både lättare och billigare än Fjällräven. Att Soppskålen till Findus Västindiska Jambalaya bara väger 35g.

Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR geartalk och klädrecensioner men det spårar lätt ur och bli onödigt dyrt i jakten på att hålla internationell ultralightblogger-klass.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...