Fartkameror

Jag har en Garmin 60CS.

Kan man bara ställa in ljudvarning för en waypoint i taget? Verkar lite drygt att ändra 350 st. manuellt.

Tips någon?
 
mudder; sa:
Kan man bara ställa in ljudvarning för en waypoint i taget? Verkar lite drygt att ändra 350 st. manuellt.
Markera först alla aktuella waypoints i MapSource. Högerklicka sedan på dem och välj "Waypoint(s) Properties..." från menyn. Ta bort krysset för "Unknown" bakom "Proximity:" och skriv in önskat avstånd i kilometer. För därefter över dina waypoints till GPS:en så är det klart.

Men kan man verkligen ha mer än 10 närhetslarm i 60:eek:rna? Tidigare har alltid 10 stycken varit max med Garmins enheter. Med version 3.00 till 276C höjde man till 100 stycken men jag ser inte något sådant på 60CS.
[Ändrat av PR 2005-02-14 kl 10:51]
 
Tack för det. Vad enkelt när man väl hittar i programmet.

Men det är som du skrev, GPS:en varnade att waypointlarmminnet blev fullt. Jag kollade och endast 10 st. punkter med larm kom upp i listan.

Jag har soft 3.61 i GPS:en. Hoppas att nån på Garmin tänker på det här vid framtida uppgraderingar.
 
Det stämmet att det är max 10 på 60Xx.
Man kan göra en rutt på datorn genom att klicka sig fram efter kamrorna ut efter den väg man tänkt att åka. Då får man en varning att man närmar sig målet varje gång en kamera dyker upp.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...