• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Inbjudan till fjällvandring sommaren 2003

Halloj.

Alternativen för vandringen är två stycken:
Sarek eller Helags.
Alla som vill hänga med får e-posta anmälan till mig.
Jag kollar antalet anmälningar i början av mars och sedan får vi bestämma vilket alternativ som passar bäst. Jag skall eventuellt till Elbrus under sommaren vilket gör att vandringen kanske måste bli i augusti.
Detta meddelar jag i sådana fall i mars.
Om det inte blir något Elbrus för min del så hoppas jag att vandringen kan bli av i mitten av Juli.

God jul på er!
Anna
 
Re: OK

Tjena!!

Eftersom du ändå funderar på Sylarna och har studerat geologi så vill jag tipsa om Issjödalen, cirka en mil från Vallbo (GPS punkter finns på kartan). Väldigt intressant område, både geologiskt och vymässigt.

Passerar du upp via 45:an och Svenstavik så kan du alltid ta dig upp på Hoverberget som är en intressant utliggare. (ett isolerat berg som har en annan sammansättning än omgivande berggrund) Finns ett fik vid toppstugan. Rämnan som är en förkastning är också värd att se där.

Men, oavsett vad du tänkt att göra: god tur!!

/Lars Dahlin
 
KUL

Hej.
Låter kul med dina planer. Föreslår att du kontaktar Vildmarksguiderna i Jokkmokk om du vill paddla osv.De har kanoter och ordnar turer med hämtning osv.
I Sarek är det ju inte tillåtet att paddla så det kanske inte är en bra tur. Man kan dock paddla en bra bit innan sarek /Rapadalen så hör av dig om du vill ha ytterligare tips.
Kalle
 
frivilliga

Hej och tack för alla tips.

Vandringen blir i Sarek och vi är just nu 8 stycken vilket innebär att det finns plats för två till.
Det skulle vara bra om två som har litet eller mycket erfaranhet av fjällvandring kunde hjälpa mig att se över kartan och lägga upp en lämplig rutt samt tala om nödvändig utrustning. Vi går då igenom allt så att vi kan lägga fram det för alla på mötet i mars.
Ni som är intresserade av detta uppdrag får höra av er till mig.

ha det så bra allihop!
/Anna
 
Hej

Hejsan.
Det går inte att skicka mail till mig.
Det är problem med hela pompom systemet.
Ni som undrar något om fjällvandringen kan e-posta till: raven_sea@swipnet.se
Jag åker bort om en vecka och kommer att vara borta i ett par veckor, men jag kommer hem till början av mars
och träffen blir helgen vecka 11, lördag eller söndag.
Jag hoppas att alla är hemma då, annars får vi byta datum.

Är det förresten någon som kan säga hur man tar sig från Abisko till sarek.
Går det regelbundet bussar dit?

Hej så länge.
/Anna
 
Abisko - Sarek.....

Hej igen!

Om du menar med allmänna färdmedel så är det enkelt.
Tag tåget från Abisko till Gällivare, sen bussen mot Ritsem. Hur ni tänkte er ingången i Sarek vet jag ej, och den vidare vandringen avgör ju också var ni skall kliva av bussen.....Finns många alternativ..
Kalle
 
Re: Hej

ASKER; sa:
...och träffen blir helgen vecka 11, lördag eller söndag.

Såg ditt inlägg under Fjällvandring/ Vandra i Sarek så det är väl bäst man hör av sig.

För mig går både lördag 15 och söndag 16 bra än så länge. Men jag skulle föredra lördag. Plats: ngn pub kanske?

Mvh Kalle G
 
hallå hallå

Alla som skall med till sarek i sommar, ni får allt lägga in lite förslag här på forumet.
om man skall träffas och diskutera så vet jag inte om en pub är det bästa alternativet.
Dessutom kanske det är fler än jag som inte är så förtjust i rök, men kom med fler förslag.
Jag vill inte vara någon tråkmåns men jag sa från början att jag inte ville ha något större ansvar för att jag kom med förslaget om vandringen.
Har tyvärr inte tid att sitta och samla ihop svar och maila till alla och envar så på det här forumet får man kolla då och då om man vill hänga med.

anna
 
inget sarek för mig

Har precis kommit hem från en studieresa i Egypten och fastän jag inte vill erkänna så ser jag att jag inte kommer att ha råd att åka till sarek i sommar. Dels pga de massiva kursboks kostnaderna men också pga det faktum att jag inte har tid att jobba. Det har inte heller vart dirket svarsglädje på mina vädjanden om frivilliga planerare heller så jag är kanske inte den enda som backar ur. Vad det än blir så hoppas jag att ni får det trevligt.

/Anna T
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohanPerLinder Inbjudan till Valöträffen i slutet av Juni Paddelkompis 0
Tailywind Nybliven ägare till en luftkajak - 2-sits Paddelkompis 1
idaberge Sällskap till nybörjarkurs i Stockholm Paddelkompis 5
Robban79 Paddelkompis till nybörjare i Stockholm Paddelkompis 12
henrik.ahlin_gmail.com Paddelvän/ner till Åland i juni? Paddelkompis 1
pegzan Paddel kompis till 2012 sökes (Tyresö) Paddelkompis 2
Pombe paddelpolare till nybörjare i Sthlm Paddelkompis 24
aspoonfullofsugar Västkusten-Bohuslän 3/8 till 8/8 Paddelkompis 0
AckeBD Paddelkompisar till Viktor 9 år och hans föräldrar Paddelkompis 1
calypso63 Tur till Birka/Björkö fredag 3/10-söndag 5/10 Paddelkompis 0
dansjenny Söker kompis till en tur i Stockholms skärgård! Paddelkompis 14
calypso63 Till Birka från Stockholm Paddelkompis 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Paddelkompis 0
Rocke Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 27
sussie.f Paddelkamrat till våren..? Paddelkompis 19
jensraberg Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 0
PeMiKa Paddlingssällskap sökes till tur i Stockholms skärgård Paddelkompis 2
mr Nammatj Mer folk till Forspaddlingskurs 17/9-18/9 Paddelkompis 1
kajaken_yahoo.com Deltagare sökes till gratis mini-kurs Paddelkompis 1
mannen paddla till åland Paddelkompis 1
canoe Resesällskap till paddelkurs, Sjövik 10-13 juli Paddelkompis 0
thomas.gbg Paddelkompisar till Marstrand i sommar! Paddelkompis 5
Fischer Välkommen till Vaxholm på lördag! Paddelkompis 0
kajaken_yahoo.com Kom till Stockenträffen 23-25 augusti Paddelkompis 0
Fischer Bilplats till ASKR i Norge? Paddelkompis 0
JohanPerLinder Paddling i anslutning till VolvoOceanRace Paddelkompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...