Sula om Miendl

Mina miendlkängor är i utmärkt skick efter sulan och uppåt, dock är sulan helt trasig. Går det att få nya sulor på dem, eller är det helt kört? Resten av kängorna är så bra att jag tänker att det vore värt det, har vårdat dem väl men sulorna har spruckit på flera ställen, och dessutom lossnat. Det hade varit rätt skönt att slippa gå in ett par nya kängor.

Pierre
 
Importören Moxter tar emot dom och skickar dom vidare till Meindl för omsulning och uppfixning (man får nya skosnören och ny innersula också). Gjorde det på mina förra året, blev som nya (förutom att jag misshandlat lädret lite på något ställe).

Inte gratis direkt, men dumt att köpa nya om resten av skon är bra underhållen. http://www.meindl.se/kundservice/sulbyte

Tog några veckor. Lycka till.
 
Shit! Det skulle jag ha behövt veta för ett par år sedan när jag slängde ett par helt nya Meindl som bara legat på vinden och torkat sönder i sulan. Dämparskummet alltså.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...