Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-22, 23:47
Struntprat Struntprat är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av aksello Visa inlägg
Av inlägget går det inte att förstå vart pengarna har gått. Har det gått till länstyrelserna och naturvårdsverket? Vad har isf stf med det att göra? Förutom att vilja att människorna besöker deras fjällstugor, samt turist och fjällstationer? Jag har endast uppfattat stf (senare tid) som en organisation som vill hyra ut deras och deras franchisetagares vandrarhem. Allt handlar om hotellnätter mao
Jag tror att det handlar om en namninsamling för att uppmärksamma stöd för lederna hos allmänheten, inte om pengainsamling (Rädda Kungsleden för nåt år sen handlade nog om pengar till fjällstugorna däremot). Och STF kan nog tänkas ha genomfört denna namninsamling i egenskap av ideell intresseorganisation, då de vill främja fjällturism. Det är ju en sådan grej ideella organisationer gör för att påverka i deras medlemmars intresse, vilket ju är helt i linje med organisationens syfte. Jag skrev på och uppskattade initiativet.

Jag vill inte hoppa på dig personligen, men jag tycker ibland att jakten på ”dolda motiv” i dag är skadlig för alla former av debatt och diskussion, särskilt på nätet.
Svara med citat