Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-25, 20:27
t_andersen t_andersen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av belcanto Visa inlägg
Här är en bild på dom halvvägs klara. Materialet är ett 'dekorgummi' från panduro klätt med galonet
från en gammal miltärregnrock. Och så kontaktlim..
Det funkade fint i sommras även om regntätheten inte sattes på så hårda prov. I huvudsak så vilar väskan mot bärremmen så nåt tryck mot bröstet märkte jag aldrig av. Däremot blir det en uppgradering till nästa år i form av en bättre upphängningsanordning som inte är så lång.
Kjell
Fin väska! Jag har faktisk gjort en nästan identisk för mitt M4/3 kamera. Men jag använde den aldrig, eftersom jag tyckte, att det blev för svårt att få kameran ur väskan. Kameran är ju inte helt rektangulär. Kanske min väska var för trång. Din är säkert bättre.

I stället använde jag en gammal, enkel lättvikts kameraväska, som inte var vattentät. Över den hade jag en liten drybag, som jeg vände upp och ner och drog över väskan. För remmen hade jag gjort två vattentäta genomförningar, som jag filade ur två rostfria skruvar. När det inte regnade, satt drygbag'en i remmen över kameraväskan, men när det regnade drog jag den ner över väskan och kunde sluta drybag'en förneden. Remmen var i själva verket inte en rem, men två tjocka snören, som var fastnade i bärremmen till ryggsäcken med två små karbinhakor. Det hela gick på ca 100 gram och funkade bra i somras. Har tyvärr ingen bild just nu.
Svara med citat