Abborrarna i Lödde å.

Jag har fiskat mest vid skjutbanan i Furulund samt nedanför motorvägsbron vid Löddeköpinge. Vi har fått en del stora borrar vid Furulund, dock så har vår fiskelycka varit "sisådär" längre ner. Det "ska" dock vara bra där. Nedanför tegelbruket kan det dock vara lite svårframkomligt längs stranden på sina håll. Framförallt jiggar verkar vara det som gäller för abborrarna, men vi har även fått på mete/bottenmete. I Löddeköpinge kan man hyra båt om man vill (Lödde kanot och hyrservice). Då jag också är ute efter att hitta de ultimata abborrställena i Lödde ska jag noga följa denna tråd!

MVH
David Björkén
 
Beware of the local farmers..

KLAGER; sa:
Finns det inte uppenbar "risk" gör gädda även om man siktar på abborre? Krokodilerna brukar ju hugga på det mesta.

Jo, och då kan det ju bli lite spännande.. vad som dock är mer spännande är att gena över betesåkern mittemot tegelbruket.. gjorde det förra året, utan att ställa till någon skada och möttes på tillbakavägen av en "bindgalen" bonde som gallskrek åt oss i tio minuter. Mellan de i detta sammanhang ej citerbara harangerna kunde jag dock urskilja att han "hatade fiskare" som enligt honom "härjat" i hagen tidigare. Att det var sen höst och tomt i hagen gjorde ingen skllnad.. En lite lustig händelse så här i efterhand..
 
Re: Beware of the local farmers..

dave1; sa:
Jo, och då kan det ju bli lite spännande.. vad som dock är mer spännande är att gena över betesåkern mittemot tegelbruket.. gjorde det förra året, utan att ställa till någon skada och möttes på tillbakavägen av en "bindgalen" bonde som gallskrek åt oss i tio minuter. Mellan de i detta sammanhang ej citerbara harangerna kunde jag dock urskilja att han "hatade fiskare" som enligt honom "härjat" i hagen tidigare. Att det var sen höst och tomt i hagen gjorde ingen skllnad.. En lite lustig händelse så här i efterhand..

Sådant är inget att bekymra sig om, finns det inte lämplig väg runt så måste man gå över. Byggs det alltför höga taggtrådssaket så är det inte fel med en avbitare. Visst har jag förståelse för att det kan bli väldigt mycket trafik lokalt på vissa ställen, men destå större anledning att spara en remsa på 50 cm längs kanten så att man kan passera. Skrikande markägare kan betraktas som ett nöje jämförbart med brölande kronhjortar. I skåne finns det ju inte många refuger genom landskapet så jag har gått över många leriga åkrar, men faktiskt bara mött en ilsken bonde som inte uppskattade min vandring i en nysådd åker (lite halvt onödigt kanske).
 
Re: Re: Beware of the local farmers..

KLAGER; sa:
Skrikande markägare kan betraktas som ett nöje jämförbart med brölande kronhjortar.

Hehe.. jo det var en ganska bra liknelse för nog var det ett brölande alltid.. dessutom vägrade han släppa ut oss genom grinden så vi fick helt enkelt gå runt och hoppa över staketet för att slippa "brotta" oss förbi den hetlevrade mannen. Troligen gjorde han väl sig skyldig till någon brottslig handling men att slippa brölandet gjorde det värt att ta till reträtt.. nåja.. med det här gled vi bort ifrån trådens huvudämne..

David
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
myospinae Sjösätta kanot i Lödde å? Fiske 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.