Termos

Jag letar efter en termos som verkligen håller tätt en dag.
De flesta tester jag har läst talar om stöttålighet, värmeförluster etc. Men jag hittar inte någon som testat termos som klarar att ligga eller stå på huvudet en hel dag;
Tacksam för tips om en vettig termos.
 
Företaget Thermos termosar kunde i varje fall tidigare köpas med både vanliga skruvlock som håller bra tätt och olika varianter på piplock de senare var inte säkert uppochned-täta.

Thure
 
Thermos termosar rekommenderas, jag har två.
En 15 år gammal 0,5 L och en 1 L som jag köpte på 80 talet.
 
Har denna modell av Thermos https://www.google.se/search?q=ther...BCpoKHfzKCbAQ9QEIpwMwCA#imgrc=H-uumObFzfCbRM: med drick lock och enhandsöppning och de är väldigt bra, håller värmen länge även om man dricker lite då och då och har man två och sparar den ena så har man varmt kaffe hela dagen iaf de 10 timmars fiskepass jag ibland gör.

Tätt håller de också mina ligger oftast i fiskeväskan och inte sällan på sida eller upp och ner och ibland ligger de och rullar runt i båten utan problem så kan rekommenderas, köpte mina på Classe i sjön för 249kr men de har utgått såg jag men finns nog på andra ställen med.
 
Jag har två, en Primus och en Thermos. Jag skulle absolut inte köpa en Primus, dom gör mycket bra men thermosen är inte alls bra. Gängorna på skruvkorken är inte djupa nog så det är lätt att skruva för mycket. Hällkorken som jag fick med läcker, gängorna är naturligtvis kassa även på den.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...