Houdini Wooler Houdi, erfarenheter???

Är det någon här som har erfarenhet av denna tröja. Jag köpte en fin orange sådan från Addnature förra sommaren. Sedan blev den liggande. Nu i början av vintern har jag, kanske mera rätt min fru, använt vid fem eller sex kvällspromenader när jag upptäcker att det gått några "maskor" bak på ena ärmen. Surt på en i princip ny tröja men Addnature säger att det är normal förslitning och inget reklamationsskäl. Jag vågar inte tänka på hur den skulle ha sett ut om jag använt den... Någon av er som varit med om något liknande. Jag har tidigare haft billiga supertunna ulltröjor som det åxå gått "maskor" (vad det nu heter) på men denna tröja kostar trots allt nästan 2.400 spänn och borde väl hålla för användning. Ge mig gärna förslag på alternativa tröjor av liknande sort. Jag trodde Houdini gjorde fina grejer men tveksamt om jag kommer att välja det igen.
 
Jag har använt min ganska mycket mer, utan maskor. Ärmarna börjar bli lite blanka på utsidan bara. Antingen har jag haft tur eller du otur...
 
Houdini, nej tack

Jag har kollat på kläder från Houdini några gånger men Houdini går bort på stört för det första jag kollar på när jag ska köpa underkläder och träningskläder är att de ska gå att tvätta i 60 grader. Jag har nog aldrig sett några kläder från Houdini som har haft annan tvättmärkning än 30 grader.

Bor i hyreslägenhet med starkt underdimensionerad tvättstuga och dels tror jag inte kläder blir rena av att tvättas i ”kallvatten” oavsett tvättmedelsreklamen.

Per
 
Testa med att kontakta Houdini direkt. Det gjorde jag med en tröja (visserligen annan modell) som nöttes sönder av midjebältet. Jag tyckte att midjebältet måste vara normal användning av friluftsplagg. Addnature lovade först reklamation men ändrade sig och hävdade slitage. Houdini bytte ut tröjan utan problem,
 
Jag har kollat på kläder från Houdini några gånger men Houdini går bort på stört för det första jag kollar på när jag ska köpa underkläder och träningskläder är att de ska gå att tvätta i 60 grader. Jag har nog aldrig sett några kläder från Houdini som har haft annan tvättmärkning än 30 grader.

Bor i hyreslägenhet med starkt underdimensionerad tvättstuga och dels tror jag inte kläder blir rena av att tvättas i ”kallvatten” oavsett tvättmedelsreklamen.

Per

Jag har ett par huvtröjor från Houdini, heter de Power Houdi, möjligen, och tvättmärkningen i dem är 40 grader. Jag kör dem oftast i 60 grader och det går utmärkt, såvitt jag kan se.
 
Har man otur så kan man få hål i ullplagg pga mal (insekten alltså).
Jag långtidsförvarar mina ullplagg i plastlådor med lock för att skydda dem.
 
Bara bra erfarenheter av Houdini

Har inte denna modell, men ett antal andra plagg från Houdini. Alla håller utmärkt kvalitet och har en bra passform, iaf om du gillar lite tajtare skurna kläder.

Jag tror att tvätthänvisningen är baserad på miljöhänsyn. Jag har många gånger tvättat varmare än hänvisningarna utan några problem.
 
Jag har ingen erfarenhet av just Houdinis ulljacka, men har själv några från Bergans, Woolpower och Ivanhoe. Har inte haft några problem ned maskor i dessa, bara att det ibland kan uppstå noppor efter en del användning. Däremot i några av mina tunna underställ i merinoull har jag haft påhälsning av några som knaprat hål, jättetrist.

Hår det att laga hålet lite snyggt i din jacka kanske? Tänkte om du inte får reklamera. Men bra tips ovan, testa att höra med Houdinis kundservice! Lycka till!

Skickat från min E5603 via Tapatalk
 
Tack för tips om Houdinis kundtjänst. De svarade direkt och skickade mig en fraktsedel för att de skall laga den. Är på service just nu. Funderar på att auktionera ut tröjan och skänka pengarna till något välgörande när jag får den åter. Vill fortfarande inte ha den. Gillar inte kläder som inte ens håller för mkt försiktig användning och inte heller att gå i stoppade saker när det inte beror på att jag själv slitit ut dem. Kommer nog att vara tveksam till Houdinis grejer framöver (även om kundtjänsten får många plus) liksom till Addnature men det finns ju alternativ.
 
Tänkte runda av tråden. Resultatet av Houdinis service blev att de såg att tröjan hade ett sådant fel i väven som gjorde att de inte kunde laga den på ett OK sätt. De konstaterade även att det sannolikt var ett fel i tygets vävning och ingen slitskada som Addnature sa. Så nu sitter jag här med en helt ny tröja, tyvärr fanns inte den fina orange färgen kvar men en kanske lika fin, Midwinter Blues (härligt namn). Så all heder åt den firmans serviceavdelning som dessutom jobbade snabbt och snyggt. Nu håller jag tummarna för att kvaliteten är den som många av er andra vittnat om och att jag haft otur med min förra.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...