Gissa position

Rätt sjö men toppen är högre och heter annorlunda.

Nedan en ytterligare vy från toppen. Magnifikt klippblock på andra sidan sjön.

Thure
 

Bilagor

  • P8151724.jpg
    P8151724.jpg
    38 KB · Visningar: 276
Eftersom jag knatade omkring i Lapplandsfjällen för 30-40 år sen så har jag inga digitala fjällbilder över svenska fjälltrakter. Lägg gärna ut en ny bild KJ, jag gillar dina högfjällsmotiv.
 
Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.
 
Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.

Gissningen är bra på flera sätt, men det är inte helt rätt
 
Då tror jag att du står vid foten av Svarta Spetsens västkam, toppen i förgrunden är Mahtutjåhkkå 1650 o i bakgrunden Mihkatjåhkkå, delvis i moln, samt Vargtoppen. Däremellan flyter Mihkajiegna söderut.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...