Mår illa/yr efter rollar

Luva gör susen. Kolla så de inte är sladdriga vid kinderna eller halsen eftersom man (åtminstone jag) skopade in vatten som skulle sköljas ut.
Reeds luvor funkar på mej. ** De är också sköna att ha när det blåser eftersom bruset försvinner och man hör bättre!**
En dykarluva jag har (10mm) är varm och garanterat tät men lite klumpigare.
Utan luva vinglar jag runt på land efter några rollar även i sommarvarmt vatten.

Snurra på!
 
Ok. Ja, huva kommer jag ha i fortsättningen vid rollövningar och så småningom skaffa en Tuilik, verkar toppen. Tuilik-tips och erfarenheter av att paddla med sådan vore kul att få höra lite om.
 
hej. har övat rollar ett par ggr nu UTAN huva och inte haft problem med yrsel el illamående. Förstår nu att det var värmeslag jag drabbades av här i Juli när det varit extremt varmt i veckor, symptomen stämmer precis. Dock kommer jag använda huvan vid rollar mm så fort vattnet blir kallare. Ska bli skönt att ha den då.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...