vandringsbyxa i tight passform

Hej
Söker en byxa med tightare passform.
Provade idag vidda pro från fjällräven men den var allt för bred. Skulle gärna vilja ha någon liknande byxa.
Provade också pinwood - cariobou byxa, bra passform men gilla inte riktigt materialet i byxan.
https://wollmars.com/produkt/pinewood-cariobou-tc-byxa/

Inte viktigt att byxan är vattenavvisande eller regntät. Har överdragsbyxa om det behövs. Måste dock stå emot mygg:)
 
Senast ändrad:
Tänkte jag ska utveckla lite...

Söker först och främst en lite enklare byxa. Jag behöver inte ha massa fickor. En lite svalare byxa för sommarmånaderna, jag plockar hellre på mig ett underställ om jag skulle frysa.
Byxan behöver inte vara vind och vattentät. Jag föredrar att byxan torkar snabb. Dock så vill jag att väven är tillräckligt tät så att mygg inte biter igenom.
Sedan en tajtare passform, då många byxor blir allt för stora och inte sitter bra tex vidda pro.
Tack för era tips, ska kolla vidare..
 
Jag har inte testat dessa byxorna själv från Fjällräven men de ser ut att vara relativt smala med en elastisk hem på benslutet. Väger endast ca 290g och gjorda i G1000 Air vilket andas bra men inte myggsäkert.
 
Houdini

Söker först och främst en lite enklare byxa. Jag behöver inte ha massa fickor. En lite svalare byxa för sommarmånaderna, jag plockar hellre på mig ett underställ om jag skulle frysa.
Byxan behöver inte vara vind och vattentät. Jag föredrar att byxan torkar snabb. Dock så vill jag att väven är tillräckligt tät så att mygg inte biter igenom.
Sedan en tajtare passform, då många byxor blir allt för stora och inte sitter bra tex vidda pro.
Du beskriver exakt Houdinis tunnaste byxa. Jag kommer inte ihåg modellnamnet.

HåkanF
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...