Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-26, 18:21
Mattias Claesson Mattias Claesson är inte uppkopplad

Inkludera maten

Jag blir lite fundersam över det här med att inte skriva med mat? Jag har varit ute på några 8-10 dagars soloturer i höst/vinterklimat på kalfjäll. Där är det jädrigt svårt att hitta mat men framförallt är det ju maten som väger. Jag har aldrig brytt mig om att packa så lätt, enligt min mening förstår jag inte riktigt gramhetsen (men alla ska såklart göra som man vill) Men jag har enbart frystorkat, havregryn och fjällsnacks och det blir ändå 4,5kg (give or take, väger aldrig)

En annan fråga, lite mer öppen. Vore kul att se några förslag om lite lättare packning i tuffare förhållanden. Man kan ju inte sova i tarp/dylikt under 25-35sek och snöblandat/snö. Vore ju ändå kul att se om man kan trimma något kg (där är jag som sagt). Att gå UL när man ska ut på någon/några dagar på sommaren med proviantpåfyllning bör ju inte vara så svårt. Bara att köpa det dyraste och mest extremlätta som finns?
Inte på något sätt min mening att piska upp stämning här i tråden utan är väldigt intresserad över att få helhetsbilder.
Tacksam för svar!
Svara med citat