Gissa position

Det ser väldigt stenigt ut på båda bilderna. Och så en luftledning på stolpar. Jag gissar att vi är i södra änden av fjällkedjan, alltså Dalarna eller Härjedalen?
 
Ja, väldigt stenigt. Det var svårt att hitta vatten stundtals eftersom bäckarna rann under ett lager av stenblock. Förra året var det också mycket varmt vilket gjorde det lite jobbigt, så sjön var mycket välkommen när vi kom fram.

Jag tror inte det är någon luftledning på bilden, utan snarare kryss som visar vinterleden (som går över sjön).

Lite mer norrut ska vi.
 
Någon av Härjångssjöarna?

För att hålla tråden i liv gissar jag väl på att vi befinner oss i Jämtlandsfjällen, som ligger lite mer norrut än Dalarna/Härjedalen :)

Nu finns det ett antal vinterleder som går över sjöar, men jag gissar att ni går genom Härjångsdalen och tältar vid en av de övre Härjångssjöarna.

/ Stefan
 
Bra gissning! Ser mycket likt ut på kartan iaf. Möjligen ligger denna plats aningen högre.

På ena sidan av sjön ligger ett rastskydd av prismatyp.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...