Klättermusen Einride storlekar

Funderar lite på denna jacka som ersättare till en Fjällräven Greenland jag haft i drygt 20 år. Hur skulle ni beskriva storlekarna, stora eller små? Jag är 182cm och väger ca 84kg och klurar på om jag behöver en M eller L. Svara gärna med eran längd och vikt samt vilken storlek ni tycker passar er.
Jag har en Loride storlek M som jag tänker ha som tunn sommarjacka med kanske en t-shirt under och känns då lagom. Testade en L av Lordie men denna upplevde jag snarlik runt kroppen och största skillnaden upplevde jag som galet långa armar jämfört med M. Einriden får gärna vara något rymligare för att rymma förstärkningsplagg under. Är Einride rymmligare än Loride?
 
Hej, Jag har en Einride i stl M som jag använder dagligen. Jag är 192 & 68 kg. Tycker den sitter lagom, plats för några lager men inte för pösig om man väljer att bara ha en vanlig tröja under. Den är gränsfall till för kort i både ärmar och kropp dock. Dock låter det inte som det ska vara något du kommer ha problem med ;)
 
Hej. Jag har och har haft Einride version 1.0 och 2.0 samt den senaste som kan beskrivas som 2.2

Jag har vägt ca 84 kg och är 175 cm lång med korta ben och längre rygg. Armarna är medel. Jag har haft mest M och upplever att 2.0 är lite kortare i ärmarna och tightare i passformen än 1.0 så den senaste jackan 2.2 köpte jag i L och den funkar också men är lite stor på mig både i vidd och ärmlängd.

Huvan har blivit bra på den senaste jackan. Funkar utmärkt med hjälm vilket inte 1.0 gjorde. Däremot är den i lite varmare än 1.0 i och med att irländarna är tätare (nån sorts polyester pålimmad?) Vilket inte alltid är optimalt för mig. Så jag väljer 1.0 till skridsko och längdåkning samt 2.2 tillbtelemark i pist och till vinterpendling med cykel.

Favoritjackor bägge versionerna!

Thure
 
Jag har en Einride 2.0 i storlek XL. Är 186 och väger mellan 85-90 kg. Passar perfekt, upplever att den är tightare är min Rimfaxe i storlek L. Tror att modellen är ganska tight. Sitter som min gamla Fjällräven Grönland i storlek 52. Verkligen min favvojacka åxå trots att åldern har blekt den...
 
Har varit i Åre ett par dagar och kunde konstatera att Klättermusen inte längre har någon butik här.

Så det blev inte tillfälle att glutta på deras sortiment.

Några butiker i Stockholm för deras produkter enligt internet. Nån som vet vilken fysisk butik som har störst sortiment från Klättermusen?

Thure
 
Beställde hem både M och L för att avgöra vilken som passar bäst. M, klockren om jag tänkt använda jackan som enbart vardagsjacka. Funkar med en fleece eller tröja under. L, marginellt rymligare men det lilla extra som rymmer ett lager till och blir perfekt i storlek för ett liv ute i skogen, vandra, fiska mm. Blev förvånad över hur liten skillnaden var mellan M och L.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tobse Any experience with Klättermusen Einride Jacket ? Kläder 0
linuspersson77 Arcteryx BETA AR jacka - Klättermusen Einride Kläder 2
Schneeberger Klättermusen Draupner Kläder 5
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
fson Erfarenheter av Klättermusen Allgrön 2? Kläder 6
Nirrebosse Klättermusen Gere. 1 vs 2.0 Kläder 5
Smogz Nån som testat Klättermusen Loride Kläder 11
Oblix Klättermusen Kevlar Kläder 31
Henk021 Klättermusen Skoll ulltröja Kläder 0
Johan123 Klättermusen Fjorgyn Knickers Kläder 1
Schneeberger Klättermusen Glaser passform? Kläder 1
Elvah Klättermusen Durin helt vattentäta? Kläder 7
MartinPaddlr Klättermusen - ständig rea? Kläder 23
Glännman Klättermusen Gleipner Kläder 7
Smogz Klättermusen Skade softshellbyxor, nån som testat? Kläder 1
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
arvidsson.anna Jacka från Klättermusen Kläder 24
Arwzz Klättermusen: Eta-proof eller Cutan? Kläder 29
Spira Läcker min Klättermusen Allgrön? Kläder 25
mfehne Klättermusen mithril sweater Kläder 6
niklasaxelsson Klättermusen Njord Kläder 2
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
flierman Klättermusen Brede - utseende? Kläder 15
Musse Vidunder Klättermusen Allgrön och regn? Kläder 10
Tidenztand Klättermusen Einriden, 1.0, Var köpa? Kläder 2
Glännman Klättermusen Trym och Urd byxor Kläder 16
langby Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere? Kläder 14
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
Virrhönan Impregnera Klättermusen? Kläder 25
Lisa A Klättermusen skaljackor Kläder 1
PederNutti Klättermusen, kvaliitet? Kläder 30
scandiaca Klättermusen Gere Pant storlek? Kläder 15
Supergoofy Klättermusen Allgrön eller Skidbladner Kläder 7
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
niklaz Var hitta Klättermusen Gere (byxor) Medium, Dark Khaki - NU (juli 2010)? Kläder 4
Jocke B Klättermusen - men törs jag? Kläder 19
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
Ulf J Klättermusen Skade Kläder 0
Twitcher Klättermusen - ärmlängd Kläder 8
sandwichman Erfarenheter av Klättermusen Freke Kläder 7
axel_broman Klättermusen Freke + ev. alternativ Kläder 0
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4
Charli28 Klättermusen Loke dunjacka - synpunkter? Kläder 10
Info Klättermusen Liv Vs Hild? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
JohJuhlin Klättermusen Iving Kläder 1
jenol Klättermusen Froste Kläder 0
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
sandwichman Klättermusen Gere - era intryck tack. Kläder 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...