Grovt jaktbrott

Bambisternas jakthat är grundmurat.
Få lägger ner så mycket intresse, tid, arbete på viltvård som seriösa jägare. De inhemska jag jagat med under ca 45 år har samtliga visat ett seriöst intresse och de eventuella hugskott som dykt upp har hela tiden kommit från bambisternas fotöljmaffia. Okunskap som avslöjar sig och hat som svårligen kan döljas.
Gillar vi inte lagar och förodningar får vi skaffa opinjon och börja lobba, det är långsam process men det är den rätta.
 
Det sägs att ett rovdjur inte tål att bli jagad utan att kunna komma undan. -Den ger upp, vilket
betyder att den accepterar att bli dödad. Ungefär som en hund som lägger sig på rygg för
en större hund.

Bättre hade varit att skjuta den med ett gevär, men det är ju förbjudet med vapen på terränggående fordon.
Rovdjurskramarna är indirekt ansvariga för händelsen men spyr galla över den.
Det är egentligen höjden av hyckleri att enbart tillskriva rovdjuren förmåga att lida medans
bytesdjuren inte räknas.
För en jägare är det illa att se elendet.


Vänta här nu... du vill ändra lagstiftningen så att grovt jaktbrott kan genomföras på ett humanare sätt?


De som väljer att utföra grovt jaktbrott ansvarar helt och hållet för sitt lagbrott, att sedan försöka skylla ifrån sig på vilken brottsmetod man använder är verkligen hårklyverier.

Det absolut enklaste, laglydigaste och minst sadistiska sättet är naturligtvis att inte begå brottet från första början.
 
Vänta här nu... du vill ändra lagstiftningen så att grovt jaktbrott kan genomföras på ett humanare sätt?
De som väljer att utföra grovt jaktbrott ansvarar helt och hållet för sitt lagbrott, att sedan försöka skylla ifrån sig på vilken brottsmetod man använder är verkligen hårklyverier.
Det absolut enklaste, laglydigaste och minst sadistiska sättet är naturligtvis att inte begå brottet från första början.

Om man tar som exempel:
-En regeringschef anstftar en lag som leder till uppror och inbördeskrig.
-Det är ju fel att skjuta på varandra....men...det går inte enbart att skylla på kontrahenterna.
Även regeringschefen har sitt ansvar, felet är även hans.

Samma sak med rovdjurspolitiken, politiken måste harmonera med befolkningen så att det
inte leder till konflikter. -Den som instiftade den nu valda vägen har del av ansvar av vad det leder till.
Så även den som försvarar den.....och jag försvarar den inte....så jag känner mig helt oskyldig.
-Hur känner du dig joask202?

Eftersom du ryar så mycket om skoterfallet så misstänker jag att du är inne på samma
tankebana som jag..?

Det fanns nåt ordspråk man använde i småskolan: "den som sa det........"
 
Om man tar som exempel:
-En regeringschef anstftar en lag som leder till uppror och inbördeskrig.
-Det är ju fel att skjuta på varandra....men...det går inte enbart att skylla på kontrahenterna.
Även regeringschefen har sitt ansvar, felet är även hans.

Samma sak med rovdjurspolitiken, politiken måste harmonera med befolkningen så att det
inte leder till konflikter. -Den som instiftade den nu valda vägen har del av ansvar av vad det leder till.
Så även den som försvarar den.....och jag försvarar den inte....så jag känner mig helt oskyldig.
-Hur känner du dig joask202?

Eftersom du ryar så mycket om skoterfallet så misstänker jag att du är inne på samma
tankebana som jag..?

Det fanns nåt ordspråk man använde i småskolan: "den som sa det........"

Känner jag något ansvar för de som tillgriper våld, hot och skadegörelse för att påverka politiska beslut?
Absolut inte!

Tycker jag att det Svenska samhället ska ge vika för de som tillgriper våld, hot och skadegörelse för att påverka politiska beslut?
Absolut inte!

De som tillgriper dessa medel gör det helt och hållet på eget bevåg. De väljer själva våld, hot och skadegörelse framför alla demokratiska principer. Det är aldrig acceptabelt!

Jag instämmer med seobserver:
Gillar vi inte lagar och förodningar får vi skaffa opinjon och börja lobba, det är långsam process men det är den rätta.


Vad tycker aktiv-jägare?
 
Civil olydnad

Civil olydnad har nämnts i en annan tråd och kan vara värt att ta upp den formen av aktivism även här innan begreppet missbrukas:

”Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen.”

”Syftet med civil olydnad är, förutom den direkta effekten av aktivismen eller vägran, att utmana den lydnad som möjliggör det förtryck, den orättvisa eller det missförhållande som olydnaden vänder sig mot. Genom att aktivisterna tar konsekvenserna av sina handlingar undergrävs i vissa fall den kollektiva rädslan för straff som övermakten vill upprätthålla, och som normalt leder till lydnad.”


Att i lönndom plåga ihjäl ett rovdjur är inte civil olydnad!
 
Känner jag något ansvar för de som tillgriper våld, hot och skadegörelse för att påverka politiska beslut?
Absolut inte!
Tycker jag att det Svenska samhället ska ge vika för de som tillgriper våld, hot och skadegörelse för att påverka politiska beslut?
Absolut inte!
De som tillgriper dessa medel gör det helt och hållet på eget bevåg. De väljer själva våld, hot och skadegörelse framför alla demokratiska principer. Det är aldrig acceptabelt!
Jag instämmer med seobserver:
Vad tycker aktiv-jägare?

Du behöver inte känna dig ensam....det är många som inte tar sitt ansvar, säkert inte skoterförarna heller.

Och säkert inte Syriens regeringschef ...!

Sen instämmer jag tillfullo med vad seobserver skriver.
Bambisterna är så fulla av jakthat så det lyser igenom. Att dom skulle ha en del av problematike är fullständigt otänkbart ? Lättare är det att argumentera med jehovas vittnen

Lobba..det ska jag fortsätta med ikväll, så jag blir lite upptagen ett tag.
 
Civil olydnad har nämnts i en annan tråd och kan vara värt att ta upp den formen av aktivism även här innan begreppet missbrukas:
”Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen.”
”Syftet med civil olydnad är, förutom den direkta effekten av aktivismen eller vägran, att utmana den lydnad som möjliggör det förtryck, den orättvisa eller det missförhållande som olydnaden vänder sig mot. Genom att aktivisterna tar konsekvenserna av sina handlingar undergrävs i vissa fall den kollektiva rädslan för straff som övermakten vill upprätthålla, och som normalt leder till lydnad.”


Att i lönndom plåga ihjäl ett rovdjur är inte civil olydnad!

Jag vet inte vad du är ute efter? Är det nån som har jämfört civil olydnad med djurplågeri tidigare, mer än du?
 
Du behöver inte känna dig ensam....det är många som inte tar sitt ansvar, säkert inte skoterförarna heller.

Och säkert inte Syriens regeringschef ...!

Sen instämmer jag tillfullo med vad seobserver skriver.
Bambisterna är så fulla av jakthat så det lyser igenom. Att dom skulle ha en del av problematike är fullständigt otänkbart ? Lättare är det att argumentera med jehovas vittnen

Lobba..det ska jag fortsätta med ikväll, så jag blir lite upptagen ett tag.

Ansvar... känner du dig ansvarig för de som släpper ut minkar? De som bränner ner McDonalds? De som hotar forskare som använder djurförsök? De som bränner flyktingförläggningar eller skändar judiska kyrkogårdar?

Om du inte gör det, varför skulle jag då känna ansvar för de som plågar ihjäl rovdjur?

Du får gärna förklara var detta kollektiva ansvar för de som väljer våld och skadegörelse framför demokratiska metoder kommer ifrån och hur det yttrar sig.
 
Ansvar... känner du dig ansvarig för de som släpper ut minkar? De som bränner ner McDonalds? De som hotar forskare som använder djurförsök? De som bränner flyktingförläggningar eller skändar judiska kyrkogårdar?
Om du inte gör det, varför skulle jag då känna ansvar för de som plågar ihjäl rovdjur?
Du får gärna förklara var detta kollektiva ansvar för de som väljer våld och skadegörelse framför demokratiska metoder kommer ifrån och hur det yttrar sig.

Du förordar en politik som leder till tjuvskjutning och avlivning av djur utan gevär.
Det är konsekvensen av ditt ställningstagande. Det är biverkningar av medicinen du ordinerar.

Nu kan just inte du förändra doseringen utan ett mycket större ansvar hamnar t ex på NSF och Mikael Karlsson.

Sen känns det lite underligt att någon som förespråkar varg samtidigt kan intressera sig för
djurplågeri-ärenden.
 
Du förordar en politik som leder till tjuvskjutning och avlivning av djur utan gevär.
Det är konsekvensen av ditt ställningstagande. Det är biverkningar av medicinen du ordinerar.

Nu kan just inte du förändra doseringen utan ett mycket större ansvar hamnar t ex på NSF och Mikael Karlsson.

Sen känns det lite underligt att någon som förespråkar varg samtidigt kan intressera sig för
djurplågeri-ärenden.

Kontentan av det du säger är att alla som någonsin tyckt annorlunda än ett gäng extremister är ansvariga för vad dessa extremister hittar på.

Du är för jakt och att äta kött...
Enligt ditt sätt att resonera är du med andra ord ansvarig för de som bränner ner McDonalds, eldar slakteribilar och utför jaktsabotage.
För det är konsekvensen av ditt ställningstagande...

Hör du inte hur dumt det låter? :)
 
Där visar du att du inte har koll alls på jakt och jägare. Du får vara mer källkritisk för jag vet inte var du har fått det där ifrån.

Idag bryr sig inte jägare om sådant, utan snöskoter och andra terräng gående fordon används mycket allmänt som en del i jakten. Det spåras med fordon, man använder fordon för att snabbt förflytta sig under jakten. Modern jakt liknar mera ett datorspel .
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Jägare dömt för jaktbrott. Jakt 14

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...