• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Reklam på det jag köpt idag

Ja, visst är det irriterande? Känns inte så där ruskigt effektivt heller.


Det vore bra om Google som nog förser dom som annonserar med vad jag "behöver" kunde förutspå att min mobiltelefon skulle gå sönder på juldagen. Det vare bra om Google kunde förutse att jag skulle kvadda min pulsklocka

Att dom som annonserar kände till att laddningskontakten på min nya mobiltelefon inte är av samma storlek som på den nu trasiga mobiltelefon, och att dom röda Dymobanden skulle ta slut när jag skulle märka min nya mobiltelefon.
För då hade jag inte behövt ägna timma åt att leta efter var jag skulle åka och handla, och jag hade sparat massor av restid och sluppit köa då många ville försöka ”fynda” på mellandagsrean

Google ser dig, men är för sent ute :( .
 
Senast ändrad:
surfa inkognito för generisk reklam

Google tittar i din dators kakor och baserar reklam för det och det har du säkert godkänt i något finstilt du inte orkade läsa. I brist på kakor så får du vad liknande personer får.

VIsst är det irriterande att google inte kan läsa av mitt tryck på köpknappen och förstå att vissa saker behöver man inte köpa igen direkt. Har jag preics köpt slalompjäxor behöver jag sannolikt inte ett par till i närtid.

Detta är baksidan med att betala med sin tid i form av reklam istället för reda pengar på internet.

Vill man slippa, kan man ju surfa i anonymt/inkogiito-läge som de flesta webläsare erbjuder - då finns inte kakor sparade att läsa och du får generisk reklam istället, om det känns bättre.

Gratis och reklamfritt kommer sällan hand i hand.

Grått nytt hår!

/Patrik
 
Google tittar i din dators kakor och baserar reklam för det och det har du säkert godkänt i något finstilt du inte orkade läsa. I brist på kakor så får du vad liknande personer får.

VIsst är det irriterande att google inte kan läsa av mitt tryck på köpknappen och förstå att vissa saker behöver man inte köpa igen direkt. Har jag preics köpt slalompjäxor behöver jag sannolikt inte ett par till i närtid.

Detta är baksidan med att betala med sin tid i form av reklam istället för reda pengar på internet.

Vill man slippa, kan man ju surfa i anonymt/inkogiito-läge som de flesta webläsare erbjuder - då finns inte kakor sparade att läsa och du får generisk reklam istället, om det känns bättre.

Gratis och reklamfritt kommer sällan hand i hand.

Grått nytt hår!

/Patrik

Jag har fattat hur Google håller reda vad jag letat efter. Shoppade visserligen i fysiksk affär där jag bor.
OT: Nu när min mobiltelefon omodern. Nu kommer det upp annonser på en ny modell som inte fanns för några dagar sedan.


Per
 
Jag har fattat hur Google håller reda vad jag letat efter. Shoppade visserligen i fysiksk affär där jag bor.
OT: Nu när min mobiltelefon omodern. Nu kommer det upp annonser på en ny modell som inte fanns för några dagar sedan.


Per

Fick du kvitton via mail?

Säker på att du inte surfade på olika telefonmodeller?

Att google skulle hålla reda på att tidNu=ditt mobilköp+23,5månader håller jag för osannolikt men annars fultl tekniskt möjligt.

Kan ju också vara så att mobiler är del av den allmäna reklamen för din profil (ålder, inkomst, plats, andra intressen osv).

/Patrik
 
Google vet ju vad han har för mobil, ivf om det är en Android. Jag har dock aldrig blivit påskickad reklam om nyare modeller om jag inte sökt på det. Då satt jag ändå till nyligen med en Samsung S4.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...