Gissa position Stockholms län

Knepig bild Ringblom. Kul med lösbara utmaningar.

Här en bild från en av länets större sjöar. Vilken sjö? Kanske behövs nån ytterligare ledtråd.

Thure
 

Bilagor

  • pic_339792_orig.jpg
    pic_339792_orig.jpg
    40.7 KB · Visningar: 174
Vallentunasjön är det mkt riktigt. En trevlig skridskosjö som lägger sig tidigt. Var nätt och jämnt åkbar en eller två dagar denna extremt varma Stockholmsvinter 2019-2020. Bilden från nyårsafton 2017.

Så nu är det återigen din tur Lasse. Varsågod med ny bild.

Thure
 
Det var lite överraskande att den vilda chansningen gick hem. Men kul!

Dåså, ny bild med samma fråga: Var är jag?
 

Bilagor

  • where.jpg
    where.jpg
    75.6 KB · Visningar: 139
Nån slags fundament i stål och betong. Is. Troligen? en insjö med tanke på utseendet av stranden och isen. Om skärgården så långt in.

Funktionen oklar, kanske hopptorn eller trampolin. Ser påkostat ut.

Får inte ihop det men gissar på ett friluftsbad i liten sjö på Södertörn. Nedre Rudan?

Thure
 
Om vi tittar på ovansidan så ser vi att det är någon typ av hopptorn eller badbrygga uppskattningsvis 2 meter över vattenytan.
 

Bilagor

  • where2.jpg
    where2.jpg
    66.9 KB · Visningar: 133
Helt rätt Ringbom. Och dessutom är bilden tagen rakt söderut från min bildfråga i #3215.

Har också nu lärt mig att bara några hundra meter från hopptornet så finns Uddby Kvarn där det fortfarande produceras ström. Och att elproduktionen upprättades för att förse ett företag på Rosenlundsgatan på söder med el, så en 20km lång kabel drogs dit. Fascinerande historia.

Din tur Ringbom.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...