Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-12, 07:32
SJM SJM är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av packåsna Visa inlägg
Det måste ju finnas flera ställen i fjällen där det finns klippväggar eller vertikala sektioner över 30 meter. Storsylen och Helagsfjället har ju båda en (nästan) vertikal sida på några hundra meter.
Citat:
Ursprungligen postat av kjpil Visa inlägg
Finns många ställen i Sarek, men ofta är landningen en glaciär. Exempelvis tjågnåris, sarvatjåhkkå, nordtoppen, mm mm
Jo Storsylen har jag själv funderat på, blir lite meckigt att ta sig dit med grejer för att klättra, mäta för att sen kanske få hoppa bara (som rös av fjälltrakterna). Men ska dit och vandra med tösen så tänkte iaf göra som gamla goda tiden och slänga lite pinnar.
Var i Drommen igår faktiskt, hitta ett ställe jag man kan hoppa på men inget frittfall och landning får bli med röjarkängorma, men en svensk klippa är en svensk klippa! 😅

Nån som har nå info om klippan i Hammarstrand? Säg vara 60m hög med vertikalt överhäng på 40m. Även fått tips om Simonsberget utanför Nyköping men hittar inte så mycket om det. Tansvägga mellan Borlänge och Ludvika är en tredje...

Kanske bara ska posta samtliga jag fått höra om så får den som kan fylla i. Får sammanställa en lista när jag kommer hem
Svara med citat