Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-12, 21:59
dePaul dePaul är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Raskesven Visa inlägg
Då kontrar jag med min Ambassadeur 5000, från första delen av 1970-talet. Den har bl.a. tillbringat någon månad på Östersjöns botten innan jag fann den igen. Fungerar fortfarande utmärkt.
Inte klokt hur mycket de gamla ambissarna klarade. Jag undrar dock om du är säker på att rullen är från första delen av 70-talet?? Om jag minns rätt så hade de glidlagrade (röda) liksom de svarta kullagrade 5000 veckade gavlar fram till 1973. De hade dessutom en bullit-vev och en knubbig/rund linspridare.

Så antingen har du bytt vev, linspridare och kanske också gavlar eller så är rullen några år senare än vad du tror. Hur som helst så är det en fantastiskt charmig rulle!!!

Jag har också en som har upplevt något liknande som din rulle. Jag hittade den intill Delsjöns fiskodling slängd i en av poolarna. Antagligen har någon tjuvfiskande individ gjort sig av med rullen i rädsla av att åka fast. Den måste ha legat där ett bra tag eftersom den var i uselt skick. Jag bytte ut de synliga delarna för att rullen skulle se lite fräschare ut men behöll mekaniken. I morgon tar jag lite bilder på den!

Fortsätt gärna att visa era bilder!

~Paul~
Svara med citat