Stekpanna

Hej

Behöver tip på liten lätt stekpanna med fällbart handtag.
Använder oftast mitt lilla kök till att koka vatten, men behöver komplettera med en billig liten stekpanna för att tex steka korv och göra omeletter
 
Blir ofta ojämn värme i frilutsstekpannor. Jag brukar i stället steka i en gryta i ett Trangia. Teflonkastrull eller hårdanodiserad kastrull funkar rätt bra.

Thure
 
Hej

Behöver tip på liten lätt stekpanna med fällbart handtag.
Använder oftast mitt lilla kök till att koka vatten, men behöver komplettera med en billig liten stekpanna för att tex steka korv och göra omeletter

Köpte själv en Primus rostfri som fungerar helt otroligt bra....
riktigt nöjd är jag
 
Har en Primus stekpanna i ett lätt kerammaterial, väldigt smidig att ha med sig, enda nackdelen med ett lätt och tunt material är att värmen lätt blir ojämn, man får vara försiktig. Avståndet från lågan och brännarens utseende spelar roll.

Har klämt och känt på Primus rostfria, den är dyrare men tyngre och lite tjockare gods, tror den är lättare att få jämnvarm än min lättvikts variant.
 
Provat MSR Quick Skillet på ett Whisperlite bensinkök och det va jämn värme och bra beläggning, men pannan blev lite bucklig.

Sent from my F8331 using Tapatalk
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...