Jakthärva i Norrbotten

Tjuvjakt är en sak. Djurplågeri en annan. Hoppas de får fängelse hela byken. Att de är samer är ingen förmildrande omständighet i sammanhanget :(
 
Tjuvjakten är institutionaliserad i hela landet, även när man jagar djur under godkänd licensjakt så bryter man konsekvent mot lagar och använder åtel för rovdjur (t ex för att spårlöpa för björn) och använder fordon för att spåra djur



Några bevis för detta? Annars knip käft!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag tror inte de "kommer dem spåren", det är snarare gediget utredningsarbete bakom (samla in bevismaterial och lägga pussel).

De får in anmälningar om misstänkta slaktplatser, folk som hittar konstiga blodspår osv.

Polisen måste ju ha bevis för att kunna dra det hela inför domstol, det räcker sällan med vittnesuppgifter.

Kriminaltekniken idag klarar av väldigt mycket, det räcker ju med ett hårstrå från en gärningsman för att få DNA, spårhundar kan följa flera dagar gamla spår, idag gissar jag att spårhundar även är tränade för att t.ex. kunna följa översnöade skoterspår.

Läser man om Madsen-härvan ser man t.ex. att likhundar markerade inom 1 km från likdelar som sänkts i havet! Lite snö kan då knappast vara ett stort hinder. Och vältränade hundar struntar i villospår från djur och annat, de har lärt sig att de ska följa spåret de började följa och strunta i andra spår.
 
Regeringen kommer kopplas in ,Säpo chefen kommer hålla tal till nationen
med statsministern i en direktsändning på alla kanaler med nödlägesinbrytning så vi kommer inte o missa det
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...