• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktiviteter på gång i Götaland

Hoppas fler tillfällen dyker upp!!

Hej på er!

Vill bara säga att detta vore så oerhört roligt att få följa med på! Men just detta datumet är jag bortrest!! Så jag hoppas på att det kan vara så att fler liknande aktiviteter dyker upp framöver :) Och så får ni har en jätte trevlig tur!!

/Veronica
 
Jag vill med också!

Hej! Vilket trevligt initiativ detta låter som! Är det start i Kyrkhult och mål i Mörrum eller vad har ni bestämt? Jag sover nog också i vindskydd, men jag har inget stormkök. Finns de någon man kan dela med kanske? Bor i Malmö men har föräldrar som bor runt Kyrkhult så det hade passat toppen! Ser fram emot detta!
 
Hej!
Jag skulle gärna vilja följa med! Jag har ett två mannatält men jag undrar om det finns plats i någons bil som går från skåne? Jag bor mellan Landskrona och Helsingborg men skulle kunna ta mig till en plats för att bli upphämtad, tex lund.
Vet inte om det är någon som ska ta bil nerifrån Skåne. Annars går det att ta tåg från Helsingborg (även från Lund men det verkar vara ersättningsbuss en sträcka just den dagen så det är nog mindre kul...). Själv bor jag uppe i nordöstra hörnet av Skåne så jag kan inte erbjuda skjuts från övriga Skåne.
Hej! Vilket trevligt initiativ detta låter som! Är det start i Kyrkhult och mål i Mörrum eller vad har ni bestämt? Jag sover nog också i vindskydd, men jag har inget stormkök. Finns de någon man kan dela med kanske? Bor i Malmö men har föräldrar som bor runt Kyrkhult så det hade passat toppen! Ser fram emot detta!
Ja, start i Kyrkhult och mål i Mörrum är väl tanken. Jag har två grytor till mitt stormkök men behöver bara använda den ena så du kan låna den andra.


Nu när vi börjar att bli några stycken så skadar det inte om någon mer kan/vill komma med bil så att vi enkelt kan lösa skjutsandet mellan Mörrum och Kyrkhult på lördagen (och på söndagen för oss som ska hämta parkerad bil i Kyrkhult och/eller ska vidare mot nordväst.). De som vill bli skjutsade kan ju vara hyggliga och räkna med att ge ett litet bensinbidrag...

Jag föreslår att vi gör en sammanställning av antal bilplatser och antal behövande av bilplats i nästa vecka.

Kul att det är fler som vill vara med! Ha det gott alla! /Tobbe
 
Nu när vi börjar att bli några stycken så skadar det inte om någon mer kan/vill komma med bil så att vi enkelt kan lösa skjutsandet mellan Mörrum och Kyrkhult på lördagen (och på söndagen för oss som ska hämta parkerad bil i Kyrkhult och/eller ska vidare mot nordväst.). De som vill bli skjutsade kan ju vara hyggliga och räkna med att ge ett litet bensinbidrag...

Jag föreslår att vi gör en sammanställning av antal bilplatser och antal behövande av bilplats i nästa vecka.

Kul att det är fler som vill vara med! Ha det gott alla! /Tobbe


OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS !
Fredag till lördag är planen ännu!!!
KranVatten vid övernattningen verkar av någon konstig anledning inte finnas kvar.
Dock går mörrumsåns vatten bredvid som jag inte har några problem att använda till matlagningen.
Det finns dock kvar andra längs med leden och det brukar även inte vara några problem att fråga vid hus/gård. tips är att kunna hålla 2-3 liter vatten till att dricka och laga mat med.
som Tobbe påpekar så är det bra och meddela om man kommer med tåg lr bil.
även bra och meddela mig på mail att det är 100% säkert att man joinar oss :)
Ett förslag är att ni försöker komma med 2 bilar från skåne gänget så ni kan lämna en bil i mörrum och ta den andra till kyrkhult.
Det är nog oxå bra om man har 30-60 minuter till godo i mörrum när man kommer med tåg (även med bil från skåne) då det kan förekomma förseningar och trängsel Pga sweden rock festival i norje. kommer man tidigt så är ett tips att man går österut på vägen vid stationen ca 100 meter . då kommer man till mörrumsån där det finns gräsytor och bänkar som man kan chilla på :)

http://kartor.eniro.se/?q=mörrum
http://kartor.eniro.se/?q=kyrkhult

Ni som kommit till ska vara välkomna :)
mvh Patrick
ps. Läs gärna igenom hela tråden :)
 
10 bra och ha :)

moteld Mygg/ fästing .mygghatt om man vet med sig att de små rackarna älskar just dig.

första förband (fötterna oxå)

Karta/kompass . märk gärna ut närmsta glass ställe :p

öronproppar om man är känslig ,lägerplatsen ligger precis vid den brusande mörrumsån. se bild i tråd.
funka även bra ifall vandrings kompisen pratar sönder dig ;)

tändare/eldstål

Mediciner. tex dag 2 kan det va bra med värktabletter............ :/

solskydd/hatt :cool:

Laddat batteri mobil/kamera

Godis :p

Glatt humör :)
 
Jag trotsar knotten och sover i vindskyddet!! Ser fram emot en spännande helg, det ser ut som att vi har vädret med oss också!!
 
Hej!

Jag har tänkt att följa med!

Jag bor helst i vindskyddet då jag inte har något tält. Är det någon som har en tältplats över till mig om vindskyddet är upptaget?
 
Dags för en sammanställning...

Tycker att det är dags för en sammanställning för att ta reda på vilka behov som finns för skjutsar, tältplatser, stormkök, m.m. Har jag räknat rätt så har tio personer visat intresse att dyka upp, så här långt.

Tala om:

  • Med vilket färdmedel du tänker komma och från vilket håll (om du kommer till Mörrum eller om du hellre villl ta dig direkt till Kyrkhult på fredagen samt om du behöver skjuts på fredagen och/eller lördagen mellan Mörrum och Kyrkhult). Om du har bil, hur många passagerare kan få plats?
  • Om du tänker ta ett tält med dig och antal platser du har över i så fall eller om du är i behov av tältplats.
  • Om du tänker ta med dig stormkök, etc eller om du är i behov av att låna köksutrustning.
 
Jag börjar:

  • Jag kommer med bil från Nordväst (Lönsboda) har närmast till Kyrkhult men kör till Mörrum och ställer bilen om det går att få skjuts därifrån (för att vi ska ha en bil att ta oss tillbaka till Kyrkhult med på lördagen). I min bil går det att klämma in fyra passagerare + chaufför men då lär man behöva ha packning i knät i baksätet (Men det blir ju i så fall bara en kort stund mellan Mörrum och Kyrkhult).
  • Jag tänker ta med mig mitt Veloce som det går att klämma in en (kort) person till i. Jag kan vid behov också ta med mig ett Hillberg Staika (2p, 4kg) om det är någon som erbjuder sig att kånka på det (Jag är dock givetvis mutbar så om någon har något gott att bjuda på (eller frågar riktigt snällt) så kan jag nog bära på det tunga tältet om någon annan tar det lätta...).
  • Jag har ett trangia-stormkök (större modellen) med en extra gryta att låna ut.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joakim Ambrosson Dags för aktiviteter! Träffar 0
Gentiana Aktiviteter i Kalmartrakten Träffar 2
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
turbo100 Ny på friluftsliv :) Träffar 0
Avslutat medlemskap150409 Ekologiskt liv på landet någon? Träffar 4
D300 Söndag på Bergslagsleden Träffar 0
hamrin Fjällvandring med fokus på fågelskådning&foto Träffar 0
Nya vänner på gotland? Träffar 1
såg Nån som vill hänga på en tur nästa år. Träffar 7
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Kosmopolit finns det några äldre människor på denna sidan? Träffar 2
bohem Softa med mig på Västkusten. Träffar 4
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Christian1 Sugen på cykelsemester v.34 och/eller 35? Träffar 0
svejan Tjejen på Addnatures nyöppning 2011-05-13 [Efterlysning] Träffar 20
idrottaren Tiokamp på Gotland Träffar 1
MarieC Alby Gård- Tyresta Gård på söndag 10/4 i sol! Träffar 1
lleberg Sugen på en toppen vintertur? Träffar 12
såg någon vill hänga med på en vintertur Träffar 0
emil. Fjällvandringsvänner för tur på ca 3 veckor i början av september bl.a. genom Sarek Träffar 9
Kustridaren På gång i Göteborgsområdet Träffar 66
Dr.Jones Någon Malmöhund som vill med på skogtur 09-03-16? Träffar 0
rimn Häng med på rask promenad i Skatås lördag 14 mars Träffar 0
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
aik_putte Salto och Abisko i mitten på augusti Träffar 0
Jennisan_82 Singlar på Västkusten Träffar 7
Henke foppa Undran om tonåringar på utsidan Träffar 14
Anna_G Sörmlandsleden på lördag! (31/3) Träffar 10
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
karin Vildmark Förslag på Praktikplats Träffar 1
lizzybizzy28 Hitta på nåt tillsammans! Träffar 2
sachsaren Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen. Träffar 38
liquidmonkey Götland på cykel Träffar 0
mackan_85 7 grabbar på roadtripp i Augusti! Träffar 6
tovalova Vinter på Makalu Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
rockocean Återträff för fjällisar på Malungs Folkhögskola Träffar 1
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
ulol Friluftsintresserad familj på västkusten sökes Träffar 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...