Dagens rea-tips (allmänt)!

Laser Competition för £140 på Field and Trek.
Utgående modell eller nått.

Nån som lyckats handla på Field and Trek via nätet? Hur betalade ni i så fall?

Försökt upprepade gånger men de svarar efter några dagar till en vecka att de inte kunnat få igenom betalningen. Om det beror på att de har mycket att göra eller på något annat vet jag inte.

Jag skickar uppgifter om mitt VISA-kort när jag beställer och med det har det inte varit några problem att handla på andra brittiska och tyska firmor.

Thure
 
Första gången handlade jag över telefon det gick som smort, då fick jag även lite pengar tillbaks efter genomfört byte på grund av att de råkat skicka fel storlek.

Andra gången handlade jag via internet, då han varan ta slut, men bokningen av pengarna hann gå igenom, de avbokade pengarna efter en vecka, vilket är ganska snabbt jämfört med många svenska företag som väntar 2-3 veckor utan att skämmas.
 
Senast ändrad:
Handlade på Field and Trek för någon vecka sedan, (främst för att de har bra pris på Terra nova laser-tältet men jag köpte också en del sea to summit ultrasil drybags mm). Det var inga problem med beställning eller betalning med mastercard, grejorna var här på tre dagar. Jag fyllde bara i de kortuppgifter som behövdes på nätet och sedan togs jag till min banks verifikationssajt och fyllde i en engångskod med min bankkortsdosa så var det klart. Jag gjorde en ny beställning häromdagen och märkte att de kan plötsligt bara kan stryka nåt som är slut trots att man fått orderbekräftelse på varorna och detta utan att fråga. I mitt fall var det två fleecetröjor som tydligen egentligen var slut, men fortfarande fanns kvar på hemsidan. De har dem fortfarande i en annan färg och en storlek större till samma pris och jag svarade att jag ville lägga till dem istället, men har inte fått svar än. De har som policy att man inte får ändra på en order efter den är lagd, hoppas bara att det går i mitt fall.

Några i mitt tycke intressanta grejor där nu:
Meindl Borneo (en modell utan goretex) bara strl 8 (lagom om man har strl 40-41) för £89 (kolla under last few pairs)
Meindl Kansas (har gortex) i flera storlekar för £115
Sea to summit ultralsil drybags £5.5 oavsett storlek, expeds drybags finns för £5 oavsett storlek
Sea to summit lättviktshandduk £9/13
Craghoppers nosquito zipoff byxor £30
 
Det som hållt mig från att beställa från F&T är deras något krångliga fraktsätt (får det intrycket av att läsa villkoren) samt den ganska häftiga fraktkostnaden (£20?), priserna i övrigt är ju för det mesta kanonbra (ibland sinnessjuka).

Nån som kan säga något om hur frakten fungerar numera? För ett par år sedan beställde jag lite prylar via deras systersida sportsdirect (eg. huvudsidan) vilket var riktigt komplicerat och fraktsättet var minst sagt komplicerat (nåt bolag som hade svenska posten som partner, men posten hade svårt att hantera det som privatpaket).
 
Som sagt, det jag beställde på fredagen den 27/8 och paketet levererades på tisdagen den 31/8 och det kom med DHL, jag fick välja leveransadress vid beställningen och valde då jobbadressen för att slippa strulet som alltid blir med DHL/UPS/Fedex och hemadresser. Frakten kostade £20, men det är ju å andra sidan snabb leverans och nåt krångel är det inte; det är bara det att Field and Trek har lejt ut skötseln av leveransen till ett annat bolag, men man har inte med dem att göra alls så det märks inte.
 
Vad tycker du om jackan Per?

Älskar den! Hade den två veckor i Sarek i somras och cyklar till jobbet i den rätt ofta, den känns riktigt genomtänkt och bra! Väldigt rejäl känsla trots sina ynka 268g (storlek M), bra passforn, rejäla pitzip's och muddar i armsuten. Huvan känns också vettig, och jag upplever att materialet i jackan ventilerar betydligt bättre än de GT-jackor jag använder.

Men det är tunnt material förstås, så det återstår väl att se hur länge och för vad den håller. Vet inte riktigt om jag skulle våga förlita mig på byxorna i snåriga fjälltrakter..
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...