Skatepjäxor

Hur mkt formar sig skatepjäxor? Har breda fötter och svårt att hitta pjäxor,har provat ett par Alpina CSK som sitter som en tight löpardoja,tight men ändå ganska ok.
Kan man räkna med att man "går ut" dom o att de formar sig efter bredden på foten?
 
Tyvärr... Du ska helst ha en till två nummer större pjäxor el löparskor än vad du har vanligtvis för foten sväller efter en stund..

Brukar du ha sugpassning på löparskor?? Slår inte tårna i där fram? Speciellt i nerförsbackar??
 
Skate är ju betydligt snällare mot fötterna än löpning. Bredden brukar ju också kunna töja sig mer än längden. Tror det blir bra för dig. På vintern blir ju inte fötterna lika varma och svullna som på sommaren.

Thure
 
Skate

Hej!

Mina skatepjäxor sitter som ett andra skinn, får med nöd och näppe i ett par normaltjocka ullstrumpor.

De är ca 1storlek mindre än alla mina andra skor...

Suveränt när man åker! svinkallt att stå still i...
 
Bättre med större storlek så får plats med tjocka sockor och slipper frysa om fötterna och mindre risk för skavsår. En del har dålig isolering för att spara vikt. Det brukar gå att spänna åt dem så att de sitter tillräckligt bra.
 
Jag har ett nummer mindre skor när jag åker långfärdsskridskor än när jag åker klassisk stil längdskidor eller turskidor med samma skomodell.

Mina längdskidskor är varma nog med bara en tunn socka fast på veckoturer i fjällen har jag lite stadigare kängor och dubbla sockor. Skavsår på långtur är ingenting man önskar sig.

Thure
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...