Inga hängare Münchenbryggeriet?!

Var vid Münchenbryggeriet idag och skulle klättra lite lätt sportklättring samt inviga bror i utomhusklättringens värld.
Till min stora förvåning var alla hängare nertagna från två av de lättare lederna.
Någon som vet om det finns någon anledning?
 
Kanske är de befintliga bultarna i undermåligt skick? De hinner inte bulta om och som nödlösning plockar de bort hängarna?

Nej jag vet inte...Klättrar tyvärr inte i Stockholm...
 
Har du klättrat dom lederna förut med hängare?
Annars kan det vara så att de e två projketleder som håller på att byggas och ej är klara...
Klättrade där för några veckor sedan och upptäckte samma sak på två lättare leder.
Kolla in nätföraren för mer info om ledkartor med mera:
http://www.plonk.se/snf/munchen1.html
 
Tyvärr så finns det personer som är för snål att punga ut de kronor det kostar att köpa egna hängare till sina projekt. Stöld av hängare är inte särskilt vanligt, men förekommer tyvärr.
 
lillebror_manne; sa:
Har du klättrat dom lederna förut med hängare?
Annars kan det vara så att de e två projketleder som håller på att byggas och ej är klara...
Klättrade där för några veckor sedan och upptäckte samma sak på två lättare leder.
Kolla in nätföraren för mer info om ledkartor med mera:
http://www.plonk.se/snf/munchen1.html

Jodå, det har suttit hängare på tidigare. Missade förra säsongen, men året innan det klättrade jag dom.
Det är den med det otäcka armeringsjärnet och den till vänster om den.

Det "lustiga" är att den som ev. har stulit hängarna har brytt sig om att skruva tillbaka muttern på de flesta av dom!

Jag tror heller inte att de är i sämre skick än övriga vid München, men jag tänkte ändå kolla om någon vet om det finns någon verklig anledning eller om det är stöld. Är det stöld borde ju "någon" verkligen göra något och sätta dit nya hängare.. ;-)
 
då måste de varit där och plockat ner dem precis efter att jag varit där...
ska nog dit på torsdag och klättra lite på skoj (brukar inte bli så seriöst för mig där).

tråkigt när sånt händer:(
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rimfrost_i_skägget Hängare som går att snurra på? Sportklättring 26
Claes Nyturer/Stockholm/Münchenbryggeriet Sportklättring 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.