Carstensz, någon?

Finns det någon som vill åka och bestiga Carstensz i december.

Notera att min avsikt är seriös, och att om jag får med mig någon/några, så åker vi. Jag har kontakt med en arrangör som hjälper till med byråkratin (som är av Kafka-mått).

Alltså, de som är seriöst intresserade (lite snack och mer verkstad) får gärna kontakta mig. Om allt går enligt planerna, så kommer vi att stå på toppen av Oceaniens högsta berg (4884) om tre månader.

Mvh /Joel
 
Senast ändrad:
tyvärr

Låter som ett spännnade projekt som finns som en långtidsdröm för mej men inte möjligt i närtid. Om du vill får du gärna berätta mera om vem du anlitar för byråkrati, resväg mm. Jag trodde det var ett gruvbolag som ägde marken och de inte var minsta intresserade av höjdhöjdsturister utan bara av den under mark.

/Patrik, som då skulle pricka av nummer 3 av de 7
 
Synd att du inte kan hänga på nu. När det gäller gruvan, så är det inget problem om man åker med någon av de officiella arrangörerna. De har avtal med bolaget. Dock brukar man komma in från andra sidan av berget jämfört med var gruvan ligger.

Mvh /Joel
 
Två år senare, fjärde gången gillt, så kom jag iväg till Puncak Jaya, Carstensz pyramid.

För den som är nyfiken kan jag hänvisa till min blogg där jag redogör för resan.

Mvh /Joel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.