Draget som aldrig ger något, vilket är ert?

Alla har vi ett eller flera drag som aldrig ger någon fisk trots ihärdiga försök att åtminstone få en enda liten firre så att man sedan nöjt kan packa undan draget i dammlådan och glömma bort det.

Mitt drag är Reflex spinnare.

Jag var nog inte mer än 12 år när jag uppskattar att jag köpte mitt första pack med dessa spinnare, den såg ju helt otroligt bra ut.
Jag har otaliga variationer som jag fått av pappas fiskelåda och en uppsättning som man kan byta sked på till olika mönster.

Men jag har trots år av fiskande aldrig i hela mitt liv fått fisk på draget.
Mest av allt har jag fiskat med den orangea och den bedömer jag därför som allra sämst.

Draget är så uselt att jag inte ens är säker på om man kan få bottennapp om man försöker.
Det går inte att få fisk på det där draget, punkt slut!;)

1109918_1.jpg



Vilket drag eller typ av drag får ni aldrig fisk på?
 
Lustigt, jag har med reflexen i tråden om tre drag.

Mitt svar här blir Meps, fult namn och fula spinnare.
Inget nappar på dom. [emoji846]

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 
Spännande!
Just Atom vassdrag hade jag en av mina bästa fiskedagar med första gången jag använde den!
Jag tror det var Atom iaf eller så var det en kopia av den.

Jag köpte ett tre pack åt mig och ett pack till åt en kompis och så drog vi till en lokal sjö, vi fick gädda efter gädda runt halva sjön! Det bara small i vassen på kast efter kast.
Aldrig har vi haft ett sådant fiske före eller efter.
Sedan kom ett enormt åskmoln, svart som järn och drog in över oss och då fick vi inget mer och var tvungna att ta skydd för regnet som öste ner.

Kul att ni har lycka med Reflex spinnaren, den dag jag får något på den så ska jag bada med kläderna på! :)
 
Lustigt, jag har med reflexen i tråden om tre drag.

Mitt svar här blir Meps, fult namn och fula spinnare.
Inget nappar på dom. [emoji846]

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Att lyckas undvika napp med en Mepps är nästan en ännu större prestation än att göra det med en Reflex.
 
Drag uran napp?

Alla har vi ett eller flera drag som aldrig ger någon fisk trots ihärdiga försök att åtminstone få en enda liten firre så att man sedan nöjt kan packa undan draget i dammlådan och glömma bort det. (...)
Vilket drag eller typ av drag får ni aldrig fisk på?
Precis vilket drag som helst.
Säg nu inte att det så fall beror på spöhållaren. ;-)

HåkanF
 
Alla har vi ett eller flera drag som aldrig ger någon fisk trots ihärdiga försök att åtminstone få en enda liten firre så att man sedan nöjt kan packa undan draget i dammlådan och glömma bort det.

Mitt drag är Reflex spinnare.

Jag var nog inte mer än 12 år när jag uppskattar att jag köpte mitt första pack med dessa spinnare, den såg ju helt otroligt bra ut.
Jag har otaliga variationer som jag fått av pappas fiskelåda och en uppsättning som man kan byta sked på till olika mönster.

Men jag har trots år av fiskande aldrig i hela mitt liv fått fisk på draget.
Mest av allt har jag fiskat med den orangea och den bedömer jag därför som allra sämst.

Draget är så uselt att jag inte ens är säker på om man kan få bottennapp om man försöker.
Det går inte att få fisk på det där draget, punkt slut!;)

1109918_1.jpg



Vilket drag eller typ av drag får ni aldrig fisk på?


Gamla Reflex spinnarna har fungerat bra för mig och likaså Droppen som tillhörde ABU:s sortiment. Dom har gett mig fina abborrar vid föräldrarnas sommarstuga under 60-& 70-talet. Många abborrar runt 4-5 hg upp till +1 kg varav den största på 1,65 kg. :)
 
Var många år sedan jag fiskade. Men i den lilla insjö i Hälsingland där jag spenderade mina somrar tillsammans med Mormor och Morfar var mycket tacksam att använda Reflex spinnare i.

Däremot fick jag aldrig, trots idogt fiskande, något napp på ABU Atom vassdrag överhuvudtaget. Förutom bottennapp då.....
 
Atom är ett beprövat gäddrag. Egentligen är det inget annat än en korrugerad variant av det än mer klassiska Utö. Fångar fisk gör det, bevisligen.

Som vassdrag har Atom tillverkats i två olika versioner, dels som ett med en fast monterad, vasskyddad enkelkrok och dels det sk Giller. Giller hade en trtekrok som var monterad på en pianotråd så att den kunde glida längs dragets baksida. Tanken var att trekroken skulle låsas mitt bakpå draget (där den var skyddad mot bottennapp med stela spröt av pianotråd) för att lossna när en gädda hödd. Min erfarenhet är att gäddorna högg även på detta Atom men att det var rätt sällan de fastnade. Även det fina gäddraget Flamingo fanns som Giller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Åsa-Nietzsche Släng aldrig fiskekrokar i naturen Fiske 8
lsjonsson Bröderna Salming ger sig in i laxfrågan Fiske 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...