Gissa position Stockholms län

Sjön Getaren vid Lida friluftsgård skulle kunna stämma. T ex fotat åt väster från östra vikens strand där Sörmlandsleden passerar.

Thure
 
Färdspåret syns inte på skridskoturen som nämns ovan syns inte om man inte är inloggad. Men jag lägger in det nedan för att man lättare skall förstå vad turen innehöll.

Thure
 

Bilagor

  • lunch på lida.jpg
    lunch på lida.jpg
    46.4 KB · Visningar: 178
Var är tornet?

Ett par bilder från hösten för 3 år sedan.

Man kan få ledtråd genom att titta på GPSen.

Var paddlar vi?

Thure
 

Bilagor

  • var1.jpg
    var1.jpg
    64.9 KB · Visningar: 170
  • var2.jpg
    var2.jpg
    64.3 KB · Visningar: 169
Dags för ledtrådar. Konstruktionen är udda jag vet inte vad funktionen är eller har varit. Mastkran? Hopptorn?

Ledtrådar YMCA, kajakfören pekar mot en fyr som har beteckningen Iso WRG 4s i sjökortet. Min GPS är inställd för att visa norr uppåt.

Thure
 
Ledtråd vi paddlar på bilden längs med en av Stockholms skärgårds större farleder.
Vi utgick från och rundade en stor ö med vägförbindelse.

Thure
 
Om det är hyffsat djupt under tornet så känns det nästan som ett hopp/badtorn?

Ska bort under helgen så jag avvaktar några dagar med att lägga in en bild. Fritt fram för andra att bidra med bilder med andra ord.
 
En lite annorlunda gåta kanske, eftersom jag denna gång inte har svaret.....

Först och främst så är frågan såklart var dessa bilder är tagna. Men jag vill också gärna veta vad detta kan ha använts till. Någon typ av antenn- eller stolpfäste, men till vilket syfte? Och när har det använts?

Jag har googlat utan framgång, även om man kan tycka att det borde vara enkelt med tanke på "gjutmästarens signering". Har även kollat Lantmäteriverkets ortofoto-kartor från 1960 och 1975 utan att lyckas hitta spår av fäste, mast/stolpe eller någon typ av kringbyggnad.
 

Bilagor

  • A1.jpg
    A1.jpg
    240.8 KB · Visningar: 113
  • A2.jpg
    A2.jpg
    224.3 KB · Visningar: 120
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...