Var köpa T-formade däckslinefästen?

Däckslinefästena (T-formade) börjar bli lite torra i plasten på våra Tahe Mari 3 extra och jag undrar var jag kan köpa nya sådana?
Det finns en bult ingjuten i plast-T-et och på kajakens insida fäster man med en mutter (som vid nytillverkning även plastades över för extra tätning).
Se bifgoad bild med ett helt till höger och ett trasigt till vänster, där bultskallen syns.

/Patrik
 

Bilagor

  • faste.jpg
    faste.jpg
    39 KB · Visningar: 656
När jag byte på min Arrow Play alla fästen köpte jag dessa hos Aliexpress. De håller fortfarande fint. Bara söka efter "kayak deck" eller "kayak fittings"
 
Tack för tips både Brune och HelgeL. Funktionellt skulle båda era tips fungera bra så det kanske blir någon av dessa. rent estetiskt så är det inte exkat samma modell - mina existerande har bulten helt ingjuten och osynlig i plasten - vilket kanske ger lite mer rostskydd, jämfört med era förslag där skruvskallen är synlig och exponerad för saltvatten. Exponerad skrivskalle underlätter dock (de-/)monteringen.

@DDeninger: Ska kolla lite på shoppignsajter i Asien också och se vad jag finner. Får ju ta med tull i ekvationen då cokså om jag inte finner det på wish.

Skulle någon hitta exakt rätt så vore det ännu bättre men annars duger dessa funktionellt bra också.

Tackar!

/Patrik
 
Jag köpte från kanotcentrum i Göteborg, som tipsades om här i tråden (tack HelgeL), så billigt att asiensajterna inte kunnat konkurera.
Passade utmärkt. Dock har jag inte längre gelcoat på muttrarna på insidan.

/Patrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...