Grupp för friluftsliv i Stockholm

Hej!

Förra sommaren flyttade jag tillbaka till Stockholm efter att ha studerat i Kalifornien och jag är mycket intresserad av friluftsliv. Var med i en hiking-klubb i USA där gruppen var öppen för alla som är intresserade av att delta i, eller själv organisera, utomhusaktiviteter (vandringar, kayakturer, MTB, klättring, skidåkning etc.).

Är intresserad av att hitta eller starta en sådan grupp i Stockholm också, har dock inte hittat någon aktiv grupp ännu. Känner någon till om det finns en sån grupp i Stockholmsområdet?

Om det inte finns, skulle jag gärna starta en - det enda som behövs är egentligen en google-grupp eller liknande där man kan samlas och planera aktiviteter, samt förstås andra intresserade.

Syftet är att på ett enkelt sätt organisera och själv kunna delta i utomhusaktiviteter och träffa nya personer intresserade av friluftsliv. Svårighetsgraden på aktiviteterna kan givetvis variera, så länge man är tydlig med vad som förväntas när en aktivitet annonseras.

Någon som skulle vara intresserad?
Mvh,
Robert Henriksson
 
Vi är nog många som kommer ut alldeles för sällan och själv är jag en sucker för sällskap. Skriv upp mig på kontaktlistan.
 
Hej!

Kul att få några svar så snabbt!
Jag kommer definitivt att ta en titt på äventyrarnas hemsida och se vad som händer där. Är alltid lättare att ha något att utgå ifrån.

Om någon är intresserad så funderar jag på att köra Lida-Huddinge stn (ca 20km) på lördag. Buss ut till Lida på morgonen och sedan vandring till Huddinge.
Det är bara att slänga iväg ett mail till robert [dot] henriksson [at] gmail [dot] com så kan jag berätta lite mer planer.

Jag kommer också att återkomma angående eventuell grupp.

Mvh,
Robert
 
Låter super... alltid kul med sällskap...

... adda mig på listan!

Gällande den föreslagna turen så är jag på 60års kalas på lördag... annars så hade jag hakat på.

Vill ni förlänga turen något så kan ni ta en sväng runt Getaren, via spången ut till fågelutkiken i viken... ett trevligt tillägg på turen. Finns en del Bäver röj att beskåda också...kolla mina bilder.

//Thomas
 
Hej Robert!

Bra uppslag... en sådan grupp är precis vad jag letar efter.

Skriv gärna upp mig på listan!

Funderar själv som bäst på lämpliga dagsturer på sörmlandsleden... Någon annan som har lust att hänga på?

//Johan.
 
Hej Robert!

Bra uppslag... en sådan grupp är precis vad jag letar efter.

Skriv gärna upp mig på listan!

Funderar själv som bäst på lämpliga dagsturer på sörmlandsleden... Någon annan som har lust att hänga på?

//Johan.


Jag är absolut på när det gäller Sörmlandsleden! (Och i friluftsgruppen förstås.)

Är helt klart öppen för vandringsdiskussioner, för den som vill ge sig ut.

/Vronken
 
Låter spännande

jag vill vara med på din lista!!!
vore skoj med en grupp som man kan dra iväg på kortare äventyr med,
sånadär slippa vardagen-trippar tex.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...