Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-13, 12:26
stormfrog stormfrog är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Knallarn Visa inlägg
Nu tycker jag att du får sansa dig lite.

Du inleder tråden med att ställa frågor om hundar i naturreservat (och vet sedan inte skillnaden på naturreservat och nationalpark), sedan när du får svar så förpestar du forumet med en rad otrevligheter mot oss som svarar och glider in på en rad andra frågor som inte rör ursprungsfrågan. Nu vill du att jag ska svara på om människor ska få befinna sig i vår fjällvärld. Jag kan upplysa dig genast: detta är ett forum och forumdel för just människor som är intresserade av fjällvandring, så du kan utgå från att vi som skriver här besöker den skandinaviska fjällvärlden. Och vår lagstiftare är ju hyffsat tydlig i frågan: människor får vistas i fjällen. Nationalparker och naturreservat har föreskrifter som vi som besökare har att följa.

Du verkar vara missnöjd med att människor rör sig i fjällvärlden, mitt tips till dig blir att försöka påverka lagstiftaren att förbjuda människor att besöka fjällen. Lycka till. Men du är nu på ett forum där vi som gillar att vistas i naturen skriver, ger tips, hämtar inspiration osv.

Jag ämnar inte svara på fler märkliga frågor/påståenden. Jag önskar det fanns en moderator som kunde rensa lite i tråden för den liknar mer det trista debattklimatet på flashback än den goda stämning som brukar råda här inne.

Känslan är att trådskaparen ännu ej besökt vår fjälllvärld. Jag hoppas dock han tar sig ut nån dag.

Trådskaparen verkar mer intresserad av gräl än att få svar på sin ursprungsfråga. Jag tycker inte det är ok att generalisera och skriva att människor som besöker fjällvärlden är idioter som skräpar ner och förstör naturen etc etc. Jag har aldrig varit med om det tidigare här på Utsidan Forum, trist. Det brukar vara ett glatt forum med mkt kunskapsutbyte och god ton. Hoppas det får fortsätta så framöver.
Hej!

Jag kanske är otydlig. Jag gjorde en hypotetisk frågeställning. Det är en grund för ett diskussionsunderlag. Jag undrar vilka beslut som ligger bakom de bestämmelser jag intresserar mig för, och om de besluten är baserad på sunda vetenskapliga observationer och slutsatser. Jag utgår från att ett forum är en plats för diskussion, inte likriktade åsikter och medhåll.

Ber om ursäkt om detta gör dig arg.