Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-20, 12:04
joru joru är inte uppkopplad

glad

Citat:
Ursprungligen postat av Raskesven Visa inlägg
När man vandrar med kåta och fet sovsäck vintertid är det ett jäkla tryckande, pressande bökande för att få ner grejerna, särskilt när sovsäck och kåta svällt efter en tid ute.Jag vill ha kåtan stående på ena sidan ryggan, sovsäcken står på andra sidan. Trenden med höga smala säckar passar mig illa. En ryggsäck som Vulcan, men bredare, vill jag ha. Vad finns det på marknaden med större bredd än Vulcan? Ca 130-liters säck får det nog handla om.

Raskesven
Ram: Norröna Reconpack, den äldre modellen med rörram. Väger 4,1 (uppmätt på digitalvåg) men sväljer allt. Bredare och längre avstånd mellan ryggsidan och utsidan av ryggen (djupare eller vad säger man egentligen.. )?

Kan mäta om du önskar. Ytterfickorna går att ta loss, då väger den ca 3,5.

Även den nyare modellen av Reconpack lär vara bredare, men där är jag mer osäker på om den också är "djupare", det var några år sedan jag använde en sådan...båda modellerna är i alla fall högre, den nyare är högst...

Anatomisk: titta på Bergans Viking/Alpin, de ser klart bredare/djupare ut när jag har sett dem tillsammans med Vulcanister...

//J
Svara med citat