• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Finns ju våtdräkt... förr i tiden dök jag i våtdräkt även på vintern, klarar sig en bra stund även om det blir kallt när man hoppar i vattnet. När man paddlar håller man sig ju för det mesta ur vattnet.
Efter att jag började med torrdräkt finns det ingen återvändo ;)
 
Paddla imorgon söndag 2009-10-25?

Solen kommer antagligen inte att skina imorgon men om vi träffas på havet blir det i alla fall roligt. Sugen på att brassa på lite gulaschsoppa på någon skön strand. Vet inte riktigt vilken tid men troligtvis mellan 10-12 från Fiskebäck för min del. Känner någon för att haka på så hör av er så kan vi bestämma en mer precis tid eller träffas på någon ö.

PS vet inte om ni blir fler på kursen, jag går på annan kurs i alla fall ;)
 
Ngn som är paddelsugen i helgen?

Hej igen, allihopa!
Nu börjar jag bli sjukt paddelsugen! Skulle gått en forspaddlingskurs för att få paddla lite, men den blev tyvärr inställd- så är ngn sugen på att ta en liten paddeltur i havet någon dag under helgen i stället? (jobbar oftast natt under helgerna, så helst efter lunch..)

Har två kajaker liggande i Kullavik, om nån behöver låna en (Stabil o lättpaddlad P&H Capella RM Corelite). Kan även utgå från t.ex. Fiskebäck, men då blir det ju lite extra struligt med att först behöva hämta kajak (-er) från Kullavik o sen köra upp till Gbg.
Extra kapell o paddlar o säk-utrustning finns, men det är väl smart om man själv har en torrdräkt som passar, alternativt Long John + paddeljacka, men torrdräkt är ju förstås vettigast...

Skicka gärna ett PM med tfn-nr, så hör jag av mig!
 
Lite sent svar för denna helgen, men det dröjer nog innan isen lägger sig (på gott å ont) :) Annars hänger jag gärna ut på lite kylslagen paddling.

//Gustav\\
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...