Könshår och fjällvandring - klockrent eller kletigt?

Könshår på veckoturer - bra eller kass

  • Goda erfarenheter!

    Röster: 30 61.2%
  • Ingen höjdare!

    Röster: 19 38.8%

  • Totala väljare
    49
  • Enkät stängd .
Jag fick en fästing på ett strategiskt ställe en gång och tvingades raka rent lite. Nåvä, har man påbörjat något måste man fullborda, och symetri rockar. Tills det börjar växa ut igen. Kliar och sticks som veckogammal skäggstubb. Gitter man inte hålla det nyrakat hela tiden är det bara en plåga, jag fattar inte att folk tyar med det.
 
Stubb

Haha, ja stubben är ingen höjdare. Men för mig som håller hakan len till vardags är det ju bra mycket mindre krävande att raka sig där nere två gånger i veckan.

...Jag har kapat en rakhyvel för fjällbruk. Den ligger brevid min avsågade tandborste och ser rrrriktigt skönt nördig ut.
 
Jag rakar mig aldrig, kör med helskägg. Så slipper jag en extra pryl i ryggan ute också. Funderar på att sluta med hygien helt på turer om max två nätter. Inte värt besväret, och så slipper man ännu mer småprylar.
 

avslutad210712

Gäst
Underligt att inte hardcorelättvikspöjkarna har berättat hur mycket man sparar genom att raka sig före vandringen - om man lämnar rakgrejorna hemma vill säga
 
Kan inte låta bli att kommentera, med det är väl upp till var och hur man vill göra. Jag tycker det är enklare med hygienen om man har tagit bort det, iallafall där man skall torka sig. Sen förstår jag inte varför det skall vara sådan hysch hysch. Det är väl rätt många som gör det vad jag har förstått.
/Linda
 

avslutad210712

Gäst
Kan inte låta bli att kommentera, med det är väl upp till var och hur man vill göra. Jag tycker det är enklare med hygienen om man har tagit bort det, iallafall där man skall torka sig. Sen förstår jag inte varför det skall vara sådan hysch hysch. Det är väl rätt många som gör det vad jag har förstått.
/Linda

Det är väldigt hysch-hysch och om man skulle nämna för en del kvinnor att man råkar gilla obehårat så blir man kallad pedofil. Att män är obehårade är dessutom mer ovanligt och framkallar många blickar i omklädningsrum.
 
Det är väldigt hysch-hysch och om man skulle nämna för en del kvinnor att man råkar gilla obehårat så blir man kallad pedofil. Att män är obehårade är dessutom mer ovanligt och framkallar många blickar i omklädningsrum.

Jag tycker i alla fall det är så mkt trevligare å fräschare med obehårat i alla lägen ;)
Alltså klockrent:cool:

/Janne
 
Senast ändrad:
Jag tycker i alla fall det är så mkt trevligare å fräschare med obehårat i alla lägen ;)
Alltså klockrent:cool:

/Janne

Japp. Kroppsbehåring är en kvarleva från tiderna då kläder ej var uppfunna. Behåringen är effektiv på att sprida ohyggliga odörer, då hårstrånas kombinerade areal är enorm. Det är också betydligt skönare, och som du säger, fräschare att vara utan det. Själv tycker jag kroppsbehåring ser vedervärdigt ut. Vi är människor, och inte apor (även om vi är tämligen nära besläktade)!
 
Men frågan var ju om man skulle raka sig på fler ställen än hakan inför en vandring.
Och där är min uppfattning att om man inte kan vara säker på att man kan hålla efter stubben som kommer efter ett par dagar så kommer man att få bekymmer.

Om man sedan hemmikring tycker det är skönt o slippa få strån mellan tänderna har jag ingen åsikt om.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erika79 Fjällvandring i Sarek hösten 2025 Fjällvandring 5
kjpil Fjällvandring med barnen i Sarek Fjällvandring 12
KevinG Hur tillförlitliga är de olika vädertjänsterna gällande snödjup? Fjällvandring 2
såg Fjällvandring runt kvikkjokk. Utom dom kända leder. Fjällvandring 2
mrty tips på 2-4 nätters fjällvandring med fiske? NORGE Fjällvandring 4
kjpil Fjällvandring genom Sarek med små barn Fjällvandring 20
Gupta2 synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 18
HanSolo Tips på 3-4 nätters fjällvandring med barn? Fjällvandring 10
Andreas123456 Fjällvandring v36 nybörjare Fjällvandring 9
elinalicia Kort fjällvandring på kalfjäll Fjällvandring 12
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
coverman Nybörjare med 2 barn runt Abisko eller Kebnekaise Fjällvandring 6
veni Feedback över rut planeringen inför sommarens fjällvandring Fjällvandring 29
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
sofiasahlen Vad tycker ni om Treparksmötet och andra stråk? Fjällvandring 12
readyeddie Padjelantaleden på 6 dagar? Fjällvandring 45
JoakimO Lättare kängor för fjällvandring? Fjällvandring 22
Groberg Sällskap fjällvandring sökes Fjällvandring 0
Nyingen Packraft för fjällvandring Fjällvandring 8
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
Framskr_ida Tips fjällvandring 5-10 dagar stugor, ev Padjelanta Fjällvandring 4
PerAnd Båttransport över Torneträsk Fjällvandring 12
Sl96 Fjällvandring alternativa rutter Abisko - Nikkaloukta eller tips på andra rutter Fjällvandring 21
penpool Fjällvandring för synskadade? Fjällvandring 7
Moga Fjällvandring varierad natur, tips på sträcka/led? Fjällvandring 5
hansnydahl Riksgränsen mot Norge - böter? Fjällvandring 8
Ekan94 Tips på fjällvandring Fjällvandring 21
Tarekfb Tips på område för fjällvandring i augusti, tält & folktomt? Fjällvandring 3
qwert Stegjärn till fjällvandring Fjällvandring 7
Småtärna Tråd om coronavirus vs. fjällvandring 2020 Fjällvandring 82
Vattenvargen Fjällvandring plus stuga att parkera maken i Fjällvandring 26
Lunkan90 Tips på regnjacka för fjällvandring Fjällvandring 10
Mackhem Fjällvandring med fiske Fjällvandring 7
afik Sällskap för fjällvandring sökes! Fjällvandring 3
Bergtagen86 Packlista fjällvandring (sommar/höst) Fjällvandring 15
eyck Biljett p.g.a. inställd fjällvandring Fjällvandring 0
tsarpjotyr Fjällvandring Nikkaluokta - Katterat Fjällvandring 3
Vindskydd Fjällvandring vilt område södra Norge? Fjällvandring 2
Lunsen Kompaktkamera till fjällvandring Fjällvandring 9
Fjällnjutaren Tips på 3-4 mils fjällvandring i Lappland Fjällvandring 15
krihamm Tips på 5-7 dagars fjällvandring Fjällvandring 12
KimmyA Fjällvandring, södra halvan av norge, av det fysiskt enklare slaget Fjällvandring 0
Mimt Fjällvandring med barn och hund Fjällvandring 1
Materialaren Lätt kniv för att spänta ved på fjällvandring Fjällvandring 35
Karolina P Finns det platt fjällvandring? Fjällvandring 24
MiaWik Lofoten eller enklare fjällvandring med barn senhöst eller skollov v 44? Fjällvandring 0
c20let2k Enkel utrustning för fjällvandring? Fjällvandring 3
cycnia Fjällvandring som gravid Fjällvandring 25
Laura_r Skillnad fjällvandring Fjällvandring 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.