Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-12, 16:06
Koga Signature Koga Signature är inte uppkopplad

Roligt att du är så positiv till min idé. Det kommer inte att bli aktuellt med något båtinköp inom de närmaste 10 åren, och jag kommer sannolikt inte att ge mig iväg innan jag går i pension, så nu vet jag vad jag skall göra :-))).

Planen är i korta drag som följer; Spara ihop pengar till båt och resa samt nödvändiga förberedelser. Budgeten kommer att ligga på 1 000 000:- (om tio år). Köper en båt (~ 40 fot, gillar inter trånga utrymmen a là Yrvind ;-)).

Lär mig att hantera den de följande fem åren innan pension, samt nödvändig navigationskunskap. Detta blir den näst sista långa resa jag kommer att göra, innan den absolut sista resan kommer att gå av stapeln, den utan återvändo.

Först skall jag dock åka till Japan, Kina, Indien och Nepal (reguljärt) och vara borta ett år, med avstamp om två år. Sedan när jag kommer hem, kommer jag att börja förbereda mig för denna långseglats.

Med det sagt, ser jag ingen anledning att fortsätta hålla liv i denna tråd (för mitt vidkommande) utan det är bara till att göra de nödvändiga steg som är förutsättningen för genomförandet av planerna, eller som Kineserna säger;

En resa på tusen mil, börjar med ett steg...

Over and out.
Svara med citat