Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-15, 12:31
smux smux är inte uppkopplad

Jag tycker det ser ut av bilderna som om huvan är mycket mnimalistisk och att den inte räcker till för att även täcka delar av ansiktet vid behov. Men som sagt detta är något som är svårt att se på bild, men om du jämför med andra sovsäckar så har de rymligare huva.
Ser inte heller ut som om sovsäcken har värmeisolerande krage?

Vikten strax under 1300g i XL (min längd) ligger den ganska likt (tom lite tyngre) än min Marmot Pinnacle Long som har liknande temp gränser (TComfort -5,5C, Tlimit -12,2C) och 800CUIN gåsdun. Pinnacle är dock en betydligt rymligare sovsäck utan mumieskärning. Den sovsäcken finns inte längre, men jag är övertygad om att det lätt går att hitta sovsäckar till liknande specifikationer från olika fabrikat.
Priset på Makalu 1 är bra, men en bra dunsovsäck är en investering för många år så lägg hellre till lite pengar och få en sovsäck som du kommer att trivas med än att bara titta på priset är mitt tips.
Provligg i butik om du har möjlighet. Sovsäcken skall inte strama någonstans då detta trycker ihop loftet med sämre isolering som följd förutom obekvämhet.
Svara med citat