Gissa position Stockholms län

Kunde vart vid Hallstavik.

Men det är på Singöfjärden på väg till marinan i Herräng. Ger ändå rätt för svaret.

Thure
 
Det var snällt Thure, men i ärlighetens namn så gissade jag fel på en mil fågelvägen, och till och med fel fjärd/vik. Även om jag hittade rätt vindkraftverk.

Slänger in en ny bild så här innan semestern.

Många har nog passerat detta (med lite fantasi) djurliknande träd. Var hittar vi det?
 

Bilagor

  • Gissa1.jpg
    Gissa1.jpg
    142.3 KB · Visningar: 153
Du är riktigt, riktigt nära Thure men jag kan inte ge dig rätt tyvärr. Man hittar inte trädet om man går Sörmlandsleden.
 
Här har jag klivit av cykeln på väg i ett fint vandringsstråk i en av de gröna kilarna i Stockholms kommun. Var?

Thure
 

Bilagor

  • 2019-07-18 14.06.28.jpg
    2019-07-18 14.06.28.jpg
    223.6 KB · Visningar: 132
Stockholms Kommun begränsar ned det geografiska området lite. Det finns fina stråk i Farsta så min gissning är att du befinner dig någonstans vid Farsta Strand /Farsta Gård.
 
Om inte söder om GA torg så finns Haga och Norra Djurgårdsstan i Norr och Djurgården i Öster. Karlberg och Pampas i Väster. Var kan du ha tagit din cykel? Har tittat på kartor och Streetview men får ingen riktig känsla för var du är. Framför allt får jag inte ihop det med husen på din andra bild.

Men du brukar vara frikostig med kluriga ledtrådar efter en gissning så jag gissar på Djurgården. Om inte annat så för att det borde vara trevligt att cykla där.
 
Är inte mellan SV och SO från Gustav Adolfs torg. Det är inte kring Djurgården heller.

En ledtråd är att turister gärna åker båt på sundet till fina utflyktsmål under sommaren.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...