Bra barnplagg för att sova i utomhus

Hej,
Har en 1,5 åring som gillar att sova i vagn utomhus mitt på dagen i 1-2 timmar. Även på hösten och vintern.

Vi använder mössa och stora stickade strumpor under filten i vagnen. Men vi letar efter en bra overall i fleece eller ull. Gärna stor i modellen så att vanliga kläder får plats.

Någon som har tips på sådant plagg? Tycker det är svårt att hitta, som inte är allt för dyrt.
 
Sovsäck...?

En varm åkpåse eller sovsäck gör att man slipper klä på barnet extra utan kan lägga/ta upp med de kläder han har på sig.

(Jag har en fin Haglöfs säck för småbarn om intresse finns.)

/M
 
När våra barn var små sov de i en babysovsäck som jag tror kom från stadium, eller möjligen Polarn&Pyret, den var dock inte randig, utan enfärgad svart.
Man kan ju snöra av en vuxensovsäck med spännband i fotändan men det blir mycket extra sovsäck när barnet bara är barnvagnsstort.
Kan också rekommendera walkie talkies med röstaktivering så slipper man ha fönstret öppet för att hör nu vaknar jag ljuden. Myggnät körde vi också med på vintern även om det var myggfritt men det håller även nyfika fåglar och katter utanför vagnen.

/Patrik
 
En varm åkpåse så länge barnet får rum i vagnen, fungerar ju både i ligg och senare sittvagn, har fungerat bra även vintertid för mina barn.
Lättare att reglera värmen för barnet med en varm åkpåse än att behöva ändra kläderna.
 
Vi har använt voksi-kläder av den ribbstickade typen och vi är nöjda men jag ser det mer som ett plagg man har istället för vanliga kläder. En sovpåse är mycket smidigare än att lägga till ytterligare ett lager kläder och har man redan ett ullager så tycker jag barnet klarar större temperaturomfång. Vi använder också ullunderställ från en hög med olika tillverkare som vardagskläder under höst, vinter och vår och det från 0,5 år upp till dagens 4.
 
Voksi-påse

Jag är själv väldigt nöjd med min ulloverall! Vi har också en Voksi-påse, som tidigare nämnt, och är väldigt nöjda med den också.
Jag köpte mina online från en dansk webshop, och älskar speciellt min Voksi påse, eftersom den är rosa :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...