Platta vattenflaskor i rostfritt stål

Kan någon tipsa var man kan få tag på platta vattenflaskor i rostfritt stål?
Plastflaskor finns ju, bl.a. 0,5 l tax-free spritflaskor och liknande, och kanske också platta aluminiumflaskor. Men jag är ute efter vattenflaskor i stål. De avger ingen smak, hålls fräscha länge och vikten är ju inget problem i en kajak.
Platt ska flaskan vara för att inte blåsa bort på fördäcket och för att inte knogarna ska nudda i den vid låg paddelföring.
 
Har googlad rätt mycket efter rostfria flaskor och har aldrig sett platta. Annat än fickpluntor då. Och gängad kork har de nog alltid haft, även om inte så fippliga som på en fickplunta.
 
Fast pluntor är jobbiga att dricka och hälla ur iom den trånga halsen. Det klunkar liksom ut, lite i taget. Har en normalstor som jag brukar ha i innerfickan på vintrana när jag cyklar, för att vattnet inte ska bli iskallt. Svårdrucket, som sagt.
 
Fast pluntor är jobbiga att dricka och hälla ur iom den trånga halsen. Det klunkar liksom ut, lite i taget.
Har en normalstor som jag brukar ha i innerfickan på vintrana när jag cyklar, för att vattnet inte ska bli iskallt.
Svårdrucket, som sagt.
Är det rostfritt - så är det svetsbart.
Att svetsa på en annan hals på den där jumbopluntan (läcker sak förresten! Den torde räcka ett helt jaktpass - och in på hemresan också) borde vara en barnlek för en bra svetsare.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...