Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-15, 08:43
sven1019 sven1019 är inte uppkopplad

Tack för era svar.

KimE- Jag har märkt att det är många som föreslår en Tikka och vet att det finns många Remington 700 delar att få tag på. Jag har dock hört att det kan finnas stora variationer bland olika Remington gevär, att vissa är extremt bra och att andra inte kan träffa en stor måltavla på fem meter (lite överdrivet kanske…). Vad har ni haft för erfarenheter med Remington? Angående din fråga, jag har redan jaktlicens så geväret kommer att användas till träning på måltavla ifrån en bänk eller liggande skytt. Jag vill ha ett bra gevär till att öva och träna med för att bli en bättre skytt, och för att kunna växa med i sporten (som en hobby).

Seobserver- Anledningen till att jag har valt .223 är att det finns gott om ammunition att få tag plus att det är billigt att skjuta. Jag tänkte också, eftersom jag är relativt ny på att skjuta, jag vill inte ha en gevär med för stark rekyl (jag vill inte bli överkänslig mot rekyl om jag börjar med ett för starkt gevär). Om du ändå föreslår en annan kaliber vill jag gärna höra dina åsikter.
Svara med citat