Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-06, 10:30
Mada92 Mada92 är inte uppkopplad

Många poänger här har redan tagits upp,men efter att ha bott i en vanlig minibuss i 8 månader så känner jag igen detta alltför väl och upprepar vissa sakerna. Är helt hur bilens konstruktion är uppbyggd (skåp delen i detta fallet). Då metall och plåt leder kyla. Jag lyckades bygga upp lite isolering igenom att ta tjocka ullfiltar runt B och C stolparna av minibussen vilket hjälpte en del. Isolering är väl kanske svaret här men förstår att det är mer jobb att isolera ett helt skåp.

Och hur bra är din sovsäck? Min synpunkt är om du har en bra sovsäck med isolerande liggunderlag så är det allra bästa att sova naken, då den enda värmekälla i säcken är just din kroppsvärme och du kan lita på att sovsäcken klarar av att isolera in värmen från dig. I mitt fall så sov jag med ett bra merino underställ från Devold och i en Marmot Never winter säck, men när jag sedan tog av mig detta så blev det genast betydligt varmare. Har du en bra "krage" på sovsäcken så rekommenderar jag att även köra utan överdelen av understället och testa mössa istället. Vet att många rekommenderar underställ men tycker verkligen det är värt att testa utan.
Svara med citat