Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-29, 15:45
greendanger greendanger är inte uppkopplad

Själv lånar jag ut till de som jag känner, och självklart lånar jag också om det är någon som har något jag bara behöver en gång eller funderar på att köpa. För att kunna komma och be om att låna en andra gång så innebär det att man lämnar tillbaka i överenskommen tid och i samma skick som man fick låna utrustningen i!

Har råkat ut för att ha fått tillbaka ett tält med en 50 cm reva i tältgolvet och flera kortare, det upptäckte jag först när jag var ute över en helg efter att tältet återlämnats (tacka vet jag gaffa tejp!).

När jag frågade tjejen som lånat tältet vad som hänt så var svaret att hunden försökt gräva sig ut...
Följdfrågan blev ju varför sa du inget och vem ska betala ett nytt golv?
Hon blånekade till att hon skulle betala för ett nytt golv, dels var det inte hennes tält och hon hade inte förstört det, idioten är 32 år och jobbar som chef med 3 gånger min lön!

Jag rundade problemet genom att snacka med hennes päron som jag också känner, fick ett helt nytt tält och dessutom ett nytt flugspö med Loop-rulle, min tanke var bara att de skulle snacka lite förstånd i tjejen. Hon hade tydligen blivit rejält utskälld och fattat att hon "skitit i det blå skåpet" som det kallas och krupit till korset och betalat för allt.

Vi umgås fortfarande men hon får inte låna något längre!
Svara med citat