Smart lösning för kameraväska?

Är det någon som sitter på en smart lösning gällande "montering" av kameraväska? Ska ha med systemkamera (6D MK2) + 2st objektiv (16-35 + 24-70) på sommarens fjällvandring.

Vill inte ha kameran dinglandes från halsen under transportsträckor men någorlunda lättåtkomlig utan att ta av sig ryggsäcken hela tiden.

Funderar på att trä igenom ett spänne i en "topload"-väska för att fästa i båda ändorna för bröstspännet. Kanske går att fästa i höftbältet också? Ska ju helst vara någorlunda bekvämt och funktionellt. Har ni fotoentusiaster nå tips & trix?

Tack på förhand!
 
Jag har en toppmatad kameraväska som jag fäster med kabinhakar i öglor på bärremmarna på ryggsäcken så att den hänger på bröstet. Fungerar superbra.
 
När man använde ryggsäck med mes brukade jag fästa bärremmen till kameran bakom de uppstickande rören på mesen, så den hängde på bröstet men belastade mesen. Kanske går det att få till nåt liknande med en modern ryggsäck?
 
Spana in Peak Design Capture och liknande "clip"-lösningar.

Ska man bära saker på bröstet vill iallafall jag inte att de är bylsiga (så hela väskan får hellre ligga överst i ryggsäcken) och jag har hellre en kamera som sitter hårt fäst i ryggsäckens bärrem än en som dinglar och guppar i sin rem.

Men smaken är så klart som baken.
 

avslutad210712

Gäst
Spana in Peak Design Capture och liknande "clip"-lösningar.

Ska man bära saker på bröstet vill iallafall jag inte att de är bylsiga (så hela väskan får hellre ligga överst i ryggsäcken) och jag har hellre en kamera som sitter hårt fäst i ryggsäckens bärrem än en som dinglar och guppar i sin rem.

Men smaken är så klart som baken.

Om man använder bröstremmen för att säkra väskan så "dinglar och guppar" inte kameran.

På fjället föredrar jag trots allt lite av det skydd som en väska ger vid fall eller regn.

Men smaken är såklart som baken.
 
Kanske lite utanför kärnfrågan;) Mitt bojsänke (5DMIII) får aldrig uppleva Sarek utan jag har en X-T20 med 18-55/2,8-4 OIS i en liten Toploader högt monterad på bröstet. Gissar att kommande X-T30 blir den ultimata vandringskameran.
 
Kanske lite utanför kärnfrågan;) Mitt bojsänke (5DMIII) får aldrig uppleva Sarek utan jag har en X-T20 med 18-55/2,8-4 OIS i en liten Toploader högt monterad på bröstet. Gissar att kommande X-T30 blir den ultimata vandringskameran.

Kör lite av samma filosofi som vandrings kamera, en Olympus OM-D E-M5 mkII parat med ett Leica 12-60/2,8-4 ger en kompakt och fuktskyddat kombination under kilot.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...