Zorbing- Göterborg med omnejd

Hej!

Jag behöver er hjälp.
Det är som så att jag har inskaffat mig en zorbingboll och har tänkt att dra igång en liten rörelse
här i Göteborg eller i närheten. Det kommer bli möjligt för folk att prova på zorbing för en billig peng men problemet som jag har just nu är att, hitta en bra backe!?

För er som inte vet vad zorbing är för något kan ni kika på den här länken och bilda er en uppfattning.

http://www.youtube.com/watch?v=31oT4cXqy98

Backen som ni ser på filmen är en sådan jag söker på ett ungefär.
Så om ni vet någon bra pulkabacke, skidbacke så tipsa gärna!??

(Backen ska gärna ligga till så att den inte stör någon form av annan verksamhet
och att den är gräsklädd, inga vassa stenar och dylikt.)

Tacksam för hjälp! :-D
Mvh//
 
Utanför stan finns det en massa backar där det är åkrar od. Varför inte åka runt lite och kolla, sedan kan man ta ett snack med markägaren och kanske få igenom en bra deal
 
har försökt

Hej!

Och tack för ditt svar!
Jag har varit ute och försökt hitta en bra backe under en längre period nu,
lustigt nog så är det just när man verkligen söker något som tycks vara så lätt att hitta,
så hittar man det inte.

Därför behöver jag verkligen hjälp av folk för hitta en backe?

Jag har varit ute vid ett par backar men varje gång har det varit något som inte stämt, fel lutning,
vassa klippor osv..vattendrag..ja allt man kan tänka sig.
 
Skidbackar

Jag har varit och kikat på de flesta skidbackar vi har i närheten, bollebygd, ale ,göteborg-brudaremossen, kungälv, vårgårda. Det dessa backar har gemensamt är att de är lite väl branta och slutar ganska tvärt.

En perfekt backe skulle vara ca 150 m lång och gärna att den planar ut mot slutet.
En typisk "pulkabacke" av något slag. Dessa backar finns egentligen överallt men är svåra att hitta utan att bli tipsa om dem då de kan ligga dolt och man bör ha lokalkännedom i respektive område..

Bilden är ett exempel på en backe som är idealisk.
 

Bilagor

  • pulkabacke1.jpg
    pulkabacke1.jpg
    38.3 KB · Visningar: 1,352
Hej!
Hur har det gått med letandet av lämplig zorbing-backe? Jag är intresserad av att ge bort det i present (och även att prova själv).
 
Vid Bifrost finns en sådan backe du beskriver, bara att leta! (inte mot safjället till utan mot andra sidan) fråga dig fram efter en riktigt bred pulkabacke!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...