Snabbhavregröt?

Fazers satsning på snabbhavregröt förra året höll dessvärre inte länge och finns inte längre att köpa.

Vad finns det för fabrikat att tillgå nu?

Det handlar alltså om havregrynsgröt där man bara slår på kokande vatten, rör om och väntar någon minut innan man kan äta den. Helt perfekt fjällvandringsfrukost att tillaga i kåsan.
 
Såg idag att Varma koppen har en grötvariant, Mellanmålsgröt. Den som jag såg fanns ute på City gross, Länna.
 
Såg idag att Varma koppen har en grötvariant, Mellanmålsgröt. Den som jag såg fanns ute på City gross, Länna.

Tack för tipset! Inte den hylla där man spontant letar efter gröt :)

Lite ompackning till plastpåsar så bör det fungera fint. Dyrt per portion men det går inte så många per år att det spelar roll...
 
Gör det själv!

Blanda en del söndermixade snabbhavregryn med en del omixade snabbhavregryn och en del vanliga havregryn (eller andra gryn), krydda med salt, självvald mängd (rå)socker och torkad frukt/bär och du har obegränsad tillgång till billig snabbgröt - som tillagas genom att man slår på kokhett vatten och låter stå ett par minuter.
 
Blanda en del söndermixade snabbhavregryn med en del omixade snabbhavregryn och en del vanliga havregryn (eller andra gryn), krydda med salt, självvald mängd (rå)socker och torkad frukt/bär och du har obegränsad tillgång till billig snabbgröt - som tillagas genom att man slår på kokhett vatten och låter stå ett par minuter.

Det är superbra! Kör på det själv men jag brukar blanda i en påse med varma koppen, typ blåbär, äpple-kanel eller liknande.. Ett smakrikt tips!
 
På vinterturer där jag vill toppa energiinnehåll + att det ska vara lättlagt kör jag med Semper bebisgröt. Det innehåller ca 20%fett och både mineraler och vitaminer. Det är bara tillsätta varmvatten, sedan är det klart.
 
Nido?

Hur mycket Nido-pulver kör du i en portion gröt? På ett ungefär...

Familjen upplevde Nido som lite smaklös, men troligtvis använde vi för lite pulver.
 
Nestle Cerelac är en pulvervälling som kan köras kall eller varm.
Är samma som Nidos pulvermjölksburkar i storlek , 400 gr.

Finns ofta bredvid Nidos pulvermjölk i invandrar butiker

Dom ligger la på en 50 lapp burken men dessa har jag ofta sett på rea för
25.Har provlagrat dom många år efter bästföre som brukar ligga 2 år frammåt och det är noll förändring efter 5 år.

Finns lite olika smaker och den är helt okej+ att den är toppad med viatminer och mineraler så man kan i praktiken leva på det i åratal som enda föda....
 
Variation

TROY GARNER;806344 Finns lite olika smaker och den är helt okej+ att den är toppad med viatminer och mineraler så man kan i praktiken leva på det i åratal som enda föda....[/QUOTE sa:
Men det vore förbannat tråkigt. Kan man inte dö av tristess?
Lite omväxling vill man ju ha.
Det räcker väl att behöva äta samma mat 4 gånger på raken, som man ofta får göra i enmanshushåll pga storleken på standardförpackningar, och behovet att göra slut på öppnad förpackning.

/John
 
Nödmat

Påminner om Lars Monsen, när han fick leva några veckor på hundarnas torrfoder.
Han sa att det gick att äta, men man fick som tvinga det i sig.

/John
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...