Vilken (god) maträtt tar ni alltid med er ut?

Min ständiga är omelett/scramble eggs till frukost av pulverägg, riven parmesan, örtssalt och peppar. Vispa ihop med lite vatten och stek med smör eller olja.
 
Framförallt god men även hyfsat vikt och kostnadseffektiv rätt:
Kyckling i olja på burk värms med fördel upp och blandas sedan med lite barbequesås.
Vätskan som finns kvar kan antingen användas till att koka snabbris, finns ju en treminutersvariant i vanliga matbutiken eller om man äter kycklingen på bröd eller så kan den spädas med vatten och valfria kryddor för att ätas som soppa.
 
Kyckling på burk

Framförallt god men även hyfsat vikt och kostnadseffektiv rätt:
Kyckling i olja på burk värms med fördel upp och blandas sedan med lite barbequesås.
Vätskan som finns kvar kan antingen användas till att koka snabbris, finns ju en treminutersvariant i vanliga matbutiken eller om man äter kycklingen på bröd eller så kan den spädas med vatten och valfria kryddor för att ätas som soppa.

Kyckling på burk har jag nog aldrig sett. Har du en bild?
 
Mos med ölkorv och rostad lök

Denna har jag nästan alltid med mig. Både fjäll och skog. (lite UL ...)

60g pulvermos
1 påse Varma koppen Potatis & Purjolökssoppa
4 dl kokande vatten
Rör om
2 msk rapsolja
Skiva i en ölkorv
Häll i 0,5 dl rostad lök
Rör om

ca 843 kcal
ca 180g
 
Denna har jag nästan alltid med mig. Både fjäll och skog. (lite UL ...)

60g pulvermos
1 påse Varma koppen Potatis & Purjolökssoppa
4 dl kokande vatten
Rör om
2 msk rapsolja
Skiva i en ölkorv
Häll i 0,5 dl rostad lök
Rör om

ca 843 kcal
ca 180g
Intressant med soppan i, men kan det verkligen bli 843 kalorier? Det är ju mycket mer än en vanlig frystorkade typ Real.
Mos, korv och soppa blir ca 300 på de jag hade. Olja och lök kunde jag inte kolla
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...