Gissa platser i Gästrikland

Du känner inte till Gästrikland så bra sa du? Hur löste du då denna så snabbt? St. Olofsstenen är rätt.

Nästa bild är antingen jättelätt eller riktigt svår, jag vet inte vilket.

Fram till och med 2003 drevs här också en ICA-handel, och det sades att man i samma butik kunde köpa en liter mjölk och en traktor. Numera säljs enbart jordbruksredskap.
q1012.jpg


Stora bilden kan vara användbar: http://www.djuvfeldt.se/img/q1012_stor.jpg
 
Väg 272

tidernas väg. Vill minnas att jag åkt förbi här mellan Gysinge och Hofors på väg mot Dalafjällen. Skulle det kunna vara vid Österbor norr om Österfärnebo?


Förra frågan löste jag via Google och Jättekast Gästrikland men den här tror jag jag känner igen.

Thure
 
Vid tidernas väg....

Lite sökning ger att sista bilden måste vara tagen i Bastfallet, norr om Österfärnebo.

Jättekastet har jag paddlat förbi många gånger.

/Micke
 
Tänkte först att

det är en ås i anslutning till Färnebofjärden med vatten på bägge sidor med Istasjön eller Istaheden till vänster men efter att ha tittat på den stora bildupplagan blir jag tveksam.

Liknande åsar finns också i anslutning till Storsjön söder om Sandviken men vägen är för smal för att vara 272:an. Finns en smal åsudde som heter Åshuvudet väster om Årsunda.

Skulle det kunna vara där??

Thure
 
Äntligen en bild som du inte knäcker omedelbart!

Resonemangen stämmer, men platserna är fel. Den stora bilden innehåller en ledtråd om man zoomar in tillräckligt mycket.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...