Ziploc Twist ’n Loc

Hej, letar också efter olika alternativ på förslutningsbara behållare att blötlägga mat och att äta ur mm.

De alternativen jag hittat hittils är.

GSI Fairshare mug II.
(Rätt stor med 1L. och väger en del, 192gram. Men verkar genomtänkt)

Sea to summit X-seal & go.
Finns en på 6 dl som verkar lagom på 145gram
Även en på 1L med en vikt på 195gram

Det finns även en liknande variant som X-seal på Biltema.
Billig, men vet inte vikt eller hur den håller ihop.
 
De där locknlock skulle nog också funka. Ska se om jag kan googla upp dem. Mitt syfte är att förvara mat, inte tillaga mat i byttan. T.ex. smör eller kokosolja. Har haft en smörolycka i ryggan en gång och det var inte kul.

Twist 'n lock är kanske bara för den amerikanska marknaden. Lyckas inte hitta i UK heller. En hit på amazon.co.uk, men den är utsåld.

IKEA har ju utmärkta täta bukar - i glas. Vilket jag tycker är jättebra hemma, då jag gärna undviker plast. Frångår dock den principen när det ska bäras och släpas. Man kan ju hoppas att de utvecklar en lättviktsvariant i plast också.
 
Men det var då själva... Classe och Kitchentime har haft, men har tydligen utgått. Kockbutiken (kanske) har men sajten ligger ner för underhåll.
 
Biltemas fyrkantiga burkar med blått låslock är jättebra. Har använt såna i åratal, de håller. Tillverkaren är Xeonic Plastic i Korea. De säljs inte bara på Biltema. Lite för tung för friluftsliv kanske men det beror ju på vad en sysslar med.
 
Var och köpte ett par burkar på Biltema idag. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd, kommer antagligen att lämna tillbaks dem. Det står inte längre Xeonic på dem, men XE och ett nummer är präglat i plasten samt Korea. De har nog tyvärr ändrat på dem sen du köpte, monkeywrench.

De är täta (provat med vatten), men låsflärparna sitter så löst att det räcker med att komma åt lite för att de ska gå upp. Innebär att man måste ställa burken upprätt i packningen och se till att inget kan skava emot locket och få det att gå upp. Så i princip inte mycket bättre än en vanlig plastburk med lock som man klämmer på.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MartinLA Värmetåliga ziploc-påsar? Friluftsmat 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...